Føkk Sykehuset!

Jaggu. Da var vi her igjen da, med time til IBD infusjon kl 8.30, og MR oppmøtetid utsatt til 10.30. Var tidlig ute her, så eg måtte vente litt på gastroavdelingen, men det er ikke mer enn normalt. Nå skulle eg endelig få starte på biologisk medisin, som er uten bivirkninger og tull. Dette skal være beste medisinen mot MC, har bare hørt positivt om den tidligere. Legene ville sette meg på dette så fort som mulig fordi tarmene er så pass skada at det faktisk haster med behandling.

Etter ei stund med venting i skranken på gastro, kommer resepsjonist tilbake. Hun kunne da meddele at det har skjedd en liten feil. Der var ingen lege inne som kunne utføre en IBD infusjon, altså injeksjon av biologisk medisin. Og det sto ikke registrert noe der om timen min. Hæ? Eg har jo papirer på at eg hadde time da! Nei det var ikke noe å gjøre med saken, eg hadde visst ikke time likevel.

Ble jo selvsagt litt furt, og har prøvd å få tak i legen som satte meg opp på denne timen, uten hell. Hun svarer ikke på tlf. Og ingen av de eg har spurt her klarer å få tak i henne. Tenkte jo mitt, at det frister å gå i media, for det er langt fra første gang det er gjort feil her!

Eneste positive her er denne t-skjorta som eg alltid bruker når eg skal på sykehus. Den gir litt mer mot

Gikk og satte meg på en benk. Nå var klokka blitt 9, og eg lurte på hvordan slå i hjel halvannen time til MR undersøkelsen. Mens eg satt der slo det meg, eg kunne jo høre om eg fikk flytte tilbake timen. Dermed gikk eg inn på røntgenavdelingen for å spørre om dette, men der hadde de ikke registrert at timen ble flytta i utgangspunktet. Altså det sto fortsatt 9.15 der. Hva om eg hadde venta til kl 10.30 som eg hadde fått beskjed om?

Så mye surr på en dag, og likevel bare en mikroskopisk brøkdel av alle feil som har blitt gjort her. Fatter ikke hvordan de får holde på sånn!

Nå har eg da omsider fått i meg en liter kontrastvæske, som for øvrig smaker dritt, og vært innom trommelen en liten time. Bare eg får noe kvalmestillende nå, så er mye gjort, for nå skal Dask meske seg i mat, drikke og snus!

3 thoughts on “Føkk Sykehuset!

  1. Synes du burde gå til media jeg… Folk tar seg fri fra skole og jobb for å møte opp på avtalte timer. Da må de ha bedre kontroll, og informere den eller de det gjelder om endringer! Det er lov å være litt furt i dag! 😉

    1. Ja, nå har det faktisk ikke vært annet enn tull siste året, dette er ikke det verste de har gjort, men begeret rant over. Nå har eg fått i meg en burger og noe taquitos, så nå er i alle fall humøret litt bedre..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top