Blir travelt i juni

Dette er ikke noe form for klaging, det er bare litt informasjon siden mange spør om sykdommen og om hvordan det går med meg. Dere som har fulgt med en stund har fått med dere at eg har en hjertefeil. Nei, det er ikke farlig, bare ubehagelig, og noen ganger slitsomt. Eg har gjennom forsikringen på jobb fått alle undersøkelser på privat sykehus, og der stilte de også diagnosen hjertearytmi.

Kanskje ikke det smarteste å sole seg med dette sammensuriumet?

Man har vanligvis en sinusknute som setter i gang hjertemuskelen, sånn at den kan pumpe blod nedover i arteriene (blodårene som fører blod ut i kroppen). Eg har en ekstra sånn sinusknute som sitter litt for lavt i hjerte, så den gjør så hjerte av og til pumper blod ut i venene (blodårene som skal føre blodet tilbake i hjertet). Det blir altså motstrøms innimellom, da blir eg lat, for å si det rett ut.

Eg har forsøkt ablasjon, altså en hjerteoperasjon hvor man går inn i lysken for å fjerne den ekstra knuten. Problemet var at knuten satt for langt inn til å kunne lokaliseres og fjernes. Dermed ble dette en kronisk sykdom, og det dekker ikke forsikringa.

Sett meg sånn i dag? Nei det er ikke nye ørepropper til tlf.

Saken ble sendt til Ahus, men siden datasystemene til private sykehus ikke alltid er kompatible med systemene på offentlige, må eg nå gjennom det meste på nytt for at Ahus skal være sikker.

Derfor var eg i dag tidlig på Ahus, de kobla meg til en sånn 24 t EKG. Så her sitter eg da, med kabler på hele overkroppen igjen. Skal inn i morgen tidlig for å koble fra, og i neste uke alt venter det flere undersøkelser.

Er ikke så hakkende gale dette da!

Vel vel, får håpe de finner noe mer denne gangen da, og at det kan behandles. Sånn for å fremprovosere litt urytme har vi spist flesk og duppe i dag, og en feit dessert. Bare godt det ikke har vært mye sol i dag, for dette kunne blitt noen merkelige skille! Cheer up, det er jo deilig å ha en grunn til å være lat da!

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

4 thoughts on “Blir travelt i juni

    1. Ja, for at de skal kunne lokalisere feilen. Fikk beskjed om å prøve å fremprovosere så de fikk det med på målingene 🤠 Reagerer på feit mat.

      1. Jøss! Det var nytt for meg. Jeg hadde/har samme lidelse og reagerer mest på litt for mye koffein kombinert med stress. Det gjelder nok å prøve seg fram litt på hva man reagerer mest og minst på kanskje 🙂
        Lykke til, håper det ordner seg.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top