Dovask og romantikk!

Det er mulig det har blitt litt mye sykdom på denne bloggen i det siste, men det har jo sine grunner. Nå har det seg sånn at vi er bloggere som deler vår hverdag med alle som finner det interessant, og vår hverdag har en lei tendens til å bestå av uhell, ulykker og diverse sykdom. Som f.eks når Doc havna på akutten i Praha, min kroniske sykdom, og ikke minst siste uka som har vært litt turbulent fordi Tassen har vært så syk. Han er forresten på bedringens vei, det kommer ikke lenger sprut bak, men klumper.

Nå ser det ut til å gå bedre for både mann, hund og kone, så nå har vi litt mer lykke å by på. Eller det vil si, husvask og ellers en bortimot vanlig lørdag. Ja for nå var det på tide å vaske alt som vaskes kan, det må jo faktisk gjøres av og til – sier Doc. Han har nok en del mer voksenpoeng enn undertegnede, tro det eller ei. Etter vi hadde latt frokosten sige litt, ble han ivrig på husvasken, så eg tok med Tassen og rømte på en lang tur. Da eg kom tilbake var gulvene både støvsugd og vaska, er ikke det bare herlig?

Prøver å følge rådet under dasslokket…

Doc gikk videre på kjøkkenet, vaska både benkeplate og fronter, mens eg egentlig skulle ta badet. Det er bare litt vanskelig å komme i gang, men en time seinere fant eg både spylervæske, klor og klut, og gikk i gang. Det gikk egentlig ganske så greit, helt til selve klosettet skulle tas, for der hadde «noen» glemt å trekke ned! Før eg kunne fortsette, følte eg for å informere denne «noen» så det ikke gjentar seg, og han bare rista på hode og lo. Vel vel, badet ble omsider reint, selv om eg skulle hatt en ny sånn HER, kul farge forresten. Nå skal eg ta meg en velfortjent dusj i nyvaska kabinett.

Planen for kvelden er å ta en forsinka valentinsfeiring siden gårsdagen ble litt amputert. Tassen fikk riktignok sjarmert noen kvinnelige veterinærer, men vi selv rakk ikke rare feiringa. Nå er det ikke store greiene eg forventer av Doc, vi er ikke akkurat superromantiske noen av oss, men det kan kanskje være litt koselig å gi hverandre bittelitt ekstra oppmerksomhet. Det trengs faktisk ikke mer, vi er enkle sjeler, lett å glede!

2 thoughts on “Dovask og romantikk!

  1. Så hyggelig når mannfolka i huset tar i et tak, da er det bare å rømme huset. Har heldigvis en som hjelper til her hjemme også. Det er ikke alle som har det. Håper dere får en så romantisk kveld dere bare kan. Her er det full rulle med barn og hund. Romantikk tar vi en annen gang ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top