Dronninga av uflaks!!

Skal si denne dagen starta bra gitt. Tassen kom som vanlig logrende opp og vekka meg med en ordentlig snutesuss så langt inn i nesa at eg kunne brukt han til hurtigtest, for så å nekte å gå ned trappene selv. Eg måtte som vanlig bære han, og det var da eg skulle trakke på nest siste trinn at det gikk gale.

Eg glei og holdt på å miste både balansen og bikkja, men godt vant som eg nå er til å tryne i trapper klarte eg å hente meg inn. Da var dagen i gang. Doc hadde kokt egg, så alt eg behøvde å gjøre var å tre på meg denne HER, så eg var representabel nok til å passere kjøkkenvinduet. Med frokosten innabords gikk Doc ut og starta med dekkskift og bilvask. Han tok med Tassen så eg kunne ta vårrengjøring inne i fred.

Riktig så nydelig å innvie våren! Og neida, klesskifte hadde ingen ting med været å gjøre.

Etter å ha vaska grundig, gått lang tur med Tassen, og støvsugd nøye, var det tid for en litt sein lunsj. Doc mente det var grillvær og tid for hagemøbler, eg protesterte ikke, og la noen pølser på tining. Det var fort gjort å finne frem hagemøbler og putekasse, men da eg skulle sette meg fikk eg øye på en ekkel edderkopp som kravla nonchalant over puten. Nå er ikke eg direkte redd edderkopper, det er bare det at berøring av edderkopp er like lite fristende som vinkveld med Josef Mengele.

Da Doc skulle være gentleman og fjerne eddisen så han ikke hvor eg sto, og kasta faenskapet rett på meg!!! Eg skreik så eg har vondt i halsen enda, før eg løp inn på badet og vrengte av meg kjolen som nå skal rett i vask! Tok på meg bukse og ulltrøye, gikk ut og rista puten godt for sikkerhets skyld, og satte meg. Da var pølsene klar. Joda, tross litt skriking og kjefting var det helt underbart å sitte ute og spise i vårsola.

Setter fra meg spor på de merkeligste måter.

På neste tur med Tassen kom eg ikke av gårdsplassen før det gikk skeis igjen. Den lille meteren med plen mellom trapp og grus var så sleip at før eg visste ordet av det lå eg i spagat, med en Tass som utålmodig bjeffa på tur. Måtte bare kave meg opp på to og rusle med sandaler, sokker og bukse full av gjørme. Da vi kom inn igjen måtte eg igjen bytte klær, og tørke potene til bikkja og sandalene.

Helt ærlig følte eg meg vel fortjent til litt egenpleie, og kjørte i gang med denne ansiktsmaska HER som tar både kviser og hår, og denne HER fargen på øyenbryna, mens eg sippa i meg et glass vin. Doc som stekte biff og fløtepoteter til middag, lurte på om eg hadde bomma på Halloween. Biffen var god og desserten ble hver vår kindermaxi og en irsk kaffe. Da var lørdagen fullkommen tross tryning i trapp og på plen, og eddis på kjolen! God natt fra Lundsletta!

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

6 thoughts on “Dronninga av uflaks!!

  1. Hei.
    Jeg aner ikke om du kjenner bloggen min, men hver dag lar jeg meg inspirere til noen kjerringtanker fra det siste innlegget en av mine medbloggere har publisert. Jeg klikker meg gjennom topplista til jeg finner noe jeg føler for å kommentere, gjerne på en humoristisk måte.
    I dag var det ditt innlegg dom fikk “unngjelde”
    Håper du ikke tar det vondt opp, gi meg i så fall tilbakemelding. Det er ikke vondt ment.
    Hilsen Kjerringtanker

    1. Kjør på, men et tips. Når du først skal sanke klikk på å kritisere andres innlegg, les det litt mer nøye, så du ikke driter deg ut. Hadde turen vært på gress, hadde det vært annet fottøy. Se om du finner ut i innlegget mitt hvor mye gress eg skulle passere 🤩✌🏼

  2. !!! Jeg er direkte redd edderkopper !!! Og de små er ikke bedre enn de større….

    Nei du altså… nå har du jammen meg kvota di i uhell – det må sies 😀 Nå er du ferdig for i år!

    Lag deg en fin søndag i sola 😀

  3. Haha, du skriver så godt at jeg blir bare sittende å fnise høyt for meg selv, her på morgenkvisten 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top