Ble dyrt å unngå bomstasjonen!

Snakk om å besje skikkelig på leggen! På vei hjem fra jobben i dag tok eg bakveien, noe eg vanligvis ikke gjør, men tenkte å unngå bommen siden det går med litt penger der. Kjørte over til Liekrysset, og videre forbi grustaket. Alt for å spare noen gryn nå som eg hadde tenkt å kjøpe meg disse HER.

F**n f**n f**n!!!!

Ved Liekrysset bremsa all trafikken helt ned like før krysset, der pågikk det en militær øvelse med flere som kryssa veien. Helt normalt, det er jo flere militærbaser i område. Da det så klart ut kjørte eg videre.

På strekket der ved grustaket var det lite trafikk, men eg lå omtrent i samme farten som bilen fremfor. Det gikk i ca 80, som er helt vanlig der. I displayet på Forden vises jo ofte fartsgrensa, men på mange sånne små strekninger er det ikke lagt inn.

Ser du 60 skiltet der? Eg trodde det var 80 frem til det. (Har ikke lekt med tlf i fart, dette er screenshot fra Dashcam)

Ved vegvesenet så eg at flere bremsa, hvilket eg også gjorde da eg så folk i veien. Tenkte jo på den militærøvelsen, og ville selvsagt ikke hindre noen. Men da eg kom litt nærmere så eg at dette slettes ikke var noe militært. Det var politiet, og det var meg de skulle ha tak i.

Eg svinga inn mens smilte litt flaut og spurte hva de lurte på. Eg hadde jo ikke kjørt sååå fort da? Men joda, på den strekningen er det nemlig 60 sone! Oy! Når «alle» kjører i 80 eller mer, tar jo eg for god fisk at grensa er 80.

Hyggelig gjeng da, de gjør en god jobb, det var EG som dreit meg ut her.

Med ett føltes ikke den bomavgifter så dyr lenger, eg ble noen høvdinger fattigere (eksakt fart og sum forblir privat), og ei lekse rikere. Før eg kjørte videre takka eg for at de gjør en god jobb, vi (inkludert meg selv) trenger gjerne en påminnelse av og til. Nå er det ca 10 år siden sist eg fikk fartsbot, det er nok flere som er verre på veien enn meg.

Eg valgte å vente noen timer før eg posta dette, satser på de er ferdige nå, for eg vil ikke være en som varsler slik at verstinger slipper unna. Kjør pent uansett hvor dere kjører, og følg med på skiltingen, det skal i alle fall eg gjøre!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

5 thoughts on “Ble dyrt å unngå bomstasjonen!

  1. Har snakka med UP sjøl jg, og også sagt til dem at det kan hidt være de stopper meg, men jg ønsker de kan stille seg opp og kanskje ta de som flyr i lav høyde med plastrakett i 60 sona forbi meg…

      1. Er noen år sia jeg betalte noe til statskassa hos UP, sliter med å respektere 60 sona forbi meg, med laaaaang strekke der det bare bor folk som allerede er 6 fot under, men kryper ned til 60 der bebyggelsen og unga er.

        Stort sett er de fornuftige, men har litt problemer med dem når de sniker i påkjøringsrampa til motorveien for å ta (stort sett) de som ligger i 110 i 100 sona.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top