Slippersskille og andre skille

Man trenger vel ikke poengtere at sommeren nå er kommet, for det ser man vel i hele landet. Det har vært en nydelig pinse, og vi har vært utendørs så godt som hele dagene. Eg har hatt alt tilrettelagt for å få et godt grunnlag til årets slippersskille.

Bevis på at også eg får farge!

Dette med slippersskille er det faktisk mange som spør om, hvorfor eg vil ha skille, og om eg synes det er pent. Nei det er ikke noe spesielt pent egentlig, men det har nå bare blitt sånn.

Det starta alt ved 10 årsalderen, da fikk eg mine første Adidas slippers. De var hvite med lilla og grønne detaljer, mener eg å huske. Siden har eg stort sett brukt Adidas slippers hver sommer, og noen var til og med teipa med gaffa, for eg nekta å bytte ut inngåtte slippers.

Men for noen år siden, tror det må ha vært i 2014 da eg flytta inn til Doc, da var det jo en nydelig sommer. Eg gikk nesten bare i slippers hele sommeren, og da ble det til slutt et heftig skille. Dette var jo litt morsomt da, og siden har det mer eller mindre gått sport i det å få slippersskille.

Det dummeste Adidas har gjort er å slutte å produsere disse! Eg trenger snart nye…

Det er altså i utgangspunktet bare for moro skyld, men samtidig kan det også være litt nyttig. Eg blir ikke så veldig brun, for eg jobber 7-15 og får ikke utnytta de beste soltimene. Da blir eg automatisk den som alle skal måle farge med. Når noen er stolt over å være brunere enn meg, kan eg i det minste vise størst kontrast mellom vinter- og sommerhud.

Men nå er det et stort problem ute og går. Adidas har slutta å produsere favorittslippersen, og det er helt krise! Joda det finnes mange andre typer, eg har vurdert disse HER, de er det nærmeste eg kommer. Men om noen tilfeldigvis har gamle modellen i str 5 (se bilde over) og vil donere de til meg, hadde eg vært evig takknemlig!

Panda!

Nå har det forresten i tillegg kommet til et nytt skille siste to år. Eg bruker vanligvis briller, men har alltid vært flink å ta de av i sola. De siste årene har eg fått litt hodepine av skarp sol, og har vent meg til solbriller. Har et par store gode polaroidbriller, men med disse blir eg etterhvert seende ut som en panda i fleisen. Panda eller hodepine, hva hadde du valgt?

6 thoughts on “Slippersskille og andre skille

  1. Etter dem slutta å lage de gode Adidas slippers ble det krise her å, men bytta til Nike sine 😎 å halleluja ak som de gode gamle Adidas 😁 anbefale deg å prøve 😁

  2. Haha jeg får crocks skille jeg. Prikker på føttene haha 🤣 jeg satt med solbriller og det synes så du et ikke den eneste pandaen 🤣

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top