Tanker om dagen

Jadda, vi er midtveis i uka, hvilket betyr at det er snart helg igjen. Herlig! Nå har vi vært bortskjemt med sommervær noen dager, så det er ikke krise om det kommer noen dråper de neste dagene. Det fine er at det blir mindre brannfare ved grilling, det kommer noe godt utav det meste.

Var en tur innom sykehuset igjen i dag da, men det var bare den vanlige medisinen. Har nå fått den hver sjette uke i halvanne år, og det holder meg jo så og si frisk. Men det var så fint å se folk der igjen! Joda, det satt vakter i døra og spurte om man hadde time, og man måtte bruke antibac, men ellers var det en mye bedre atmosfære der i dag. Leger og sykepleiere satt ute i sola og spiste lunsjen sin, pasienter venta ute i sola på timene sine, og alle var mer smilende nå enn sist. Godt å se at ting er på vei til å bli bra igjen nå!

Tankefull

Ellers har eg en liten sak på hjertet i dag. I går kunne man se mange svarte bilder på Instagram, sammen med hashtaggen #blackouttuesday. Dette var i protest mot rasisme og politivold nå i forbindelse med avdøde George Floyd, man skulle ta en blackout, eller pause om du vil, fra sosiale media.

Dette var jo en fin ting som hele verden kunne være med på, men enkelte influencere begynte å kjefte og dømme alle som ikke delte svarte bilder. Da blir det hele misforstått kraftig, for det handler nettopp om at vi er forskjellige, men godtar hverandre likevel. I stedet for å poste dette svarte bilde valgte eg å heller faktisk ta en pause, så eg lot vær å poste noe i hele tatt i går.

Om du likevel skulle tenke eller tro at eg (eller vi for den del) har rasistiske tanker, kan du lese det innlegget HER, som eg skreiv for noen uker siden. Det handler om en gang eg var vitne til rasisme, og hva eg gjorde med saken. Eg sier fortsatt fra den dag i dag, om noen blir urettferdig behandla, uansett grunn.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

One thought on “Tanker om dagen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top