Et meget godt kompromiss!

Gud bedre så undervurdert det er å sove lenge! Bare ta et godt grep om dyna etterfulgt av en krokodillerull, og ta rennefart ned i puten. Gadd ikke stå opp før klokka var over ni, og det hjalp selvsagt på at Tassen ikke kom opp og vekka meg. Det gjør han bare når det er frokost på gang, og Doc var seint ute med den i dag. Noen egg og baconterninger seinere var vi kvikkere begge tre, Tassen logra og løp rundt seg selv da han oppdaga at vi begge hadde spart bacon til han.

Er dette mi midtlivskrise??

Doc sto egentlig på farten og skulle avgårde, mens eg selv hadde planer om å stikke på plantasjen. Han ble nok nervøs for både epletre og kirsebærtre, for han droppa nemlig egne planer og ble heller med meg for å følge litt med på hvilke prosjekter eg brakte med hjem. Du skjønner det at det er han som må plante da mine fingre er alt annet enn grønne, og han er livredd for mye trær i hagen.

Se den søte lille buska mi! Det var et stort kratt som Doc har rydda bort der, det blir grønt rundt.

Det ble ikke epletre på meg, men du vet når du vil ha noe må du gå inn stort. Så kan du inngå kompromiss sånn at du får det du egentlig vil ha, så eg har nå endelig fått mi egen stikkelsbærbusk! Doc gikk gladelig i gang med å rydde plass og plante buska mi. Husker da skolen begynte igjen på høsten, på vei opp bakken hjemme stoppa eg alltid for å spise stikkelsbær. Vet ikke om det er minnet eller smaken eg savner, men nå gledes det stort til seinsommer og friske bær fra mi helt egen lille busk!

Spent på disse her altså!

Det ble også kjøpt inn noen jordbærplanter. Det var egentlig ikke i beregninga, men vi har tre potter eg ville pynte litt i, og da vi ikke fant noe kult foreslo Doc jordbær. De var til og med på tilbud, så den var bankers. Om de liker seg i potte gjenstår å se, eg har nemlig ikke store troen på det, mens Doc mener det går strålende. Hva tror du? Vi krysser fingrene for to skåler med jordbær og fløte, og kanskje en strawberry daiquiri om noen uker, og i mellomtida skal eg lese meg opp på planter!

 

Snap/insta

2 thoughts on “Et meget godt kompromiss!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top