Dårlig utnytta helligdag

Woho opp og hopp, tenkte eg da eg våkna i morges, men snudde ræva til, slapp en sur en, og sov videre. Jepp, ombestemte meg så fort eg hørte vinden ule. Her skal det liksom være mulig å gå i shots fra månedsskifte april/mai, og da blir eg sur når det ikke går i slutten av mai. Jada, det er kaldere nordover, men der skal det være kaldt der, det skal det ikke her. Sur vind gjør sur kjerring.

Doc var heller ikke stort imponert over været, men var i støtet på kjøkkenet og serverte meg rykende fersk omelett til frokost. Mens vi spiste snakka vi litt om dette med helligdager. Det vil si, eg snakka om det mens han sikkert ikke hørte etter. Når de likevel er bevegelige, som det så fint heter, kan de ikke bare da legges ut fra værmeldinga? For hva er poenget med fri på våren når man ikke kan sitte ute uten stilongs?

Og da er The Griswold klar for sommer!

Nei, vi måtte virke litt selv om det var surt ute, hadde planer begge to. Selv gikk eg i gang med å vaske bobilen. Nå som vi ikke har hatt mus på veldig lenge har eg nesten glemt å vaske den, før var den jo klinisk rein flere ganger i mnd pga mus. Doc sin plan innebar vindusvask, men da nalen hadde morkna bort slapp han det. Heldig med den, ja! Men han fant vel på noe annet fjas å drive med.

Dagens middag ble diskutert litt frem og tilbake. Vi hadde hjortekjøtt og fiskeburgere i kjøleskapet, og fryseren stappa. Problemet var at ingen av oss gadd lage mat. Flaks for oss at det er den internasjonale burgerdagen i dag da, for det er jaggu god nok grunn til å stikke på Burger King! Etter et saftig måltid forble vi i sofaen, eg lakka negl mens Doc fullførte helgas godteskål, og TV viste gamle repriser. Og selvsagt minna eg han på å kjøpe ny nal på tirsdag, så er han uten unnskyldning!

 

Snap / Insta

4 thoughts on “Dårlig utnytta helligdag

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top