Sur som ei fele!

En ny rød dag med lave grader og høy vindstyrke, dette er jo bare helt tullete. Hva er poenget med fri når man må sitte inne under pledd da? Skulle vi lagd det til en kampsak å bevege bevegelige helligdager etter værmeldinga eller? Hadde passa mye bedre om pinsen kom til uka nå som det er meldt hetebølge. Gadd ikke stå opp før eg hørte Doc grisselere på kjøkkenet i morges, og Tassen rope hysterisk på meg.

Koselig inne under pledd – I JANUAR!

Ja, eg blir sur av sånt vær, og har min fulle rett til det. Vinteren var lang og kald, nå fortjener vi stillesittende svetting. I dag skulle eg vaske kjøredelen i bobilen, men gjett én gang om det skjedde. Nei, ikke pokker om eg kler på meg stilongs for å være ute 29. mai! Det ble pledd og strikketøy på meg. Forresten fikk eg faktisk noen spm i dag om de rosa Barbieneglene mine, lakken er kjøpt HER.

Ordentlig Barbieråsa!

Doc skjønte raskt at det ikke nytta å si noe på det. Han gjorde nemlig et mislykka forsøk på å si det var varmt, men du lurer ikke en luring. 15 grader i solveggen er bare varmt i januar. Sur som ei ustemt fele satt eg her med spøtet mitt, glante på et program om ei jente sin reise fra 305 kg til 188 kg, og ble inspirert til å bevege meg. Rakk rydde ut av oppvaskmaskina før eg måtte under pleddet igjen da. Middagen sto eg for, tenkte det ville være litt lunk å hente over grytene.

La meg nå for f… ete chips i smug da Doc!

Det hjalp nok litt, men all den fløten i hjortegryta minte meg på programmet eg hadde sett på, så etter mat kledde eg meg godt og gikk eg en halvlang tur med Tassen. Hurtig tempo, til og med litt jogging med høy puls, det måtte vel duge. Da eg kom inn igjen var eg så fornøyd med meg sjøl at eg gassa meg med restene fra helgas chips. Da var ikke Doc sein med kamera, og fikk et aldeles vakkert blinkskudd. I morgen er det meldt varmt, da skal eg jogge!

 

Snap / Insta

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top