Ferie dag 2; Fjelluft og myggallergi

Dagen i dag starta kl 5.30 da Tassen ville ut. Han var tydeligvis meget dritetrengt, for han klarte å vekke Doc ved å dytte snusboksen opp på bringa hans. Tassen vet nemlig at det første Doc gjør når han står opp, er å ta en snus. Merkelig hvor smart en hund kan bli. Doc sto opp og rusla av gårde, og de hadde ikke gått langt før Tassen gjorde sitt fornødne.

Beste stedet å starte ferien!

Selv sto eg ikke opp før noen timer seinere, og da hadde Tassen alt lurt seg til tur nr to med Doc. Er mye god mat å tigge på her på hytta, og med svigers her også blir det jo selvsagt litt ekstra. Da er det fint med mer mosjon, og så bruker vi turene på å trene og lære nye triks. Nå går til og med Tassen fot uten bånd, men bare der det ikke lukter andre bikkjer. Er da en start.

Innkallingen går strålende, Tassen gir full gass! (Han vet lomma er full av godbiter)

Vi har nytt godt av denne fjellufta, foruten turene har vi vært sjukt gode på å slappe av, ja, hele gjengen. Magen min har virkelig hatt godt av dette, den er en del bedre nå. Svigermor diska opp med egg og bacon til frokost, og lapskaus til middag, og eg har lakka neglene på nytt. Ellers har det gått rolig for seg.

Et lite stikk i tinningen, helt etter boka dette. 

Eg kan meddele at sesongen er for alvor i gang med mine ni dagsferske myggstikk, hvorav ett i fjeset, og resterende på føttene. Det er ordentlig deilig å være allergisk mot mygg altså. Ene tinningen min er litt opphovna, og øyelokket er tungt, men det går seg vel til. Nå krysser eg bare fingrene for at hevelsen i beina ikke går opp, så  kommer eg i boots til uka, for da er det festival!

 

 

TikTok / Snap / Insta

18 thoughts on “Ferie dag 2; Fjelluft og myggallergi

  1. Du må ta zyrtec for myggallergien. Hele sommeren tar jeg en pille pr dag, og nå får jeg også vanlige stikkmerker. Tidligere hovnet jeg opp så jeg ikke fikk på sko, klokke, briller, osv.

    1. Hehe den har null virkning her 😅 Har prøvd alt som er å få reseptfritt mot mygg. Satt med myggolje, spiral og thermacell, likevel står de i kø for å stikke 😂😂

      1. Kjøp Bushman. Garanterer at d hjelper. Hilsen en nordlending i Norrbotten dær mygga e råsvær 👍😂

      2. Er bare 40% DEET i den, og det er faktisk for lite her. Har prøvd både den og så og si alt som er på markede, er ikke mitt første stikk dette 😅

  2. Jeg skal også til fjells. Deilig. Regner med litt mindre svett-i-hjel-fakter… Mygg, allergisk jeg også. Ikke sånn voldsomt, men får stikk som blir ganske store og som varer inn i evigheten… 😛 Kos dere videre 🙂

  3. Har en mann her også som er allergisk mot myggstikk, sympati til dere begge 🙏 btw, har du prøvd biotherm sin hvite bodylotion? Inneholder sitron og myggen skyr den! Mannen her elsker den, beste myggmiddelet som finnes 👍👍
    Ha en fin ferie videre 🚐💨👋

    1. Hehe ikke engang myggolje med 50% deet holder myggen unna, så den bodylotionen har nok fint lite hensikt, ja, har selvsagt prøvd den 😅😂

  4. Deilig med litt fjelluft, men myggen kan jeg være foruten… Er selv allergisk mot de små plageåndene, og får store kuler som noen ganger må opereres bort. Kos dere videre, og så får vi håpe du kommer inn i bootsa etter hvert 😉

    1. Ja her blir det også store byller, men er så vant til det nå siden ingen ting hjelper 😅 Får alltid mange tips, men har jo selvsagt prøvd alt som er å prøve, er ikke mitt første stikk liksom 😂 Takk 🥰

  5. Myggallergi her også, 2 zyrtec i døgnet hjelper ikke… Når jeg blir bitt er d bare å fylle på m prednisilon og alle dens ulemper 😏
    Men ut må en 🥰
    God ferie og god festival 🥂🍻💃🏻💃🏻

  6. Spis mat med myyyyye hvitløk i. Da skygger selv myggs unna. Vår erfaring fra turene våre mot høye nord. Myggs plager ikke oss. Så min anbefaling hvis du tåler hvitløk, ha masse i dressing – sauser – urtesmør. Ja kort sagt i alt som blandes kan. Lykke til🤩🤩🤩👏👏🐾🐾🌻🌻🌻🌻

    1. Nei, det er en myte. Eg eter hvitløk så og si hver dag, har nok ingen funksjon. Som sagt, eg spør ikke etter tips her, er 37 år og vært allergisk i minst 30 av de, så eg har vært innom samtlige kjerringråd 😅 Som nevnt i innlegget er det bare sterke midler fra lege som funker, altså reseptbelagte, og det får eg ikke herfra på en søndag 😅

    1. Ja de som er på beina får bli, men når ikke brillene passer lenger fordi øye er så hovent etter stikk i tinningen, da må eg jaggu le litt 😅😂 Hovner sykt opp uten å klø her 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top