Kan det være long covid?

Klart det var tungt å dra på jobb i dag etter ei så artig helg, men da eg brått oppdaga at det allerede var tirsdag gikk det mye bedre. En dag mindre til helg hjelper mye når en er sliten alt første dagen. Eg begynner faktisk å lure litt på nå om eg kan ha hatt korona tidligere, var jo aldri så sliten før den kom til Norge.

Godt Tassen har hyppig vannlating, ellers hadde eg ikke fått trim i hele tatt!

Eg lå syk med feber i slutten av mars 2020, da med ei heftig influensa. Legen eg hadde på den tida sa man ikke kunne få korona i Norge, og at eg ikke måtte høre på FHI og media. Det var heller ikke kommet i gang noe ordentlig testsystem på den tida, så det er fullt mulig å ha fått det på butikken eller andre steder.

Da vaksina nærma seg klar var eg med på NorVac-studien for å forske på hvordan medisinene mine fungerer sammen med vaksina. Kontrollprøven før første dose ble tatt over ett år etter eg var syk, så det ville ikke ha vist på den heller. Det er rett og slett umulig å vite om det var korona eller ikke, men siden mars 2020 har eg slitt mye med tretthet og utmattelse. Dårlig søvn, hjernetåke og økt øresus har også styrt dagene mine mye, og crohnsen har bare blitt verre.

Kan det rett og slett være at eg hadde korona da, og at dette er seinvirkninger eller long covid? Ikke vet eg, men tror eg skal nevne det neste gang eg er på Ahus. Kanskje det beste er å slutte å Google…

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

7 thoughts on “Kan det være long covid?

  1. Min datter har long covid. Har akkurat vært tre uker på Cato-senteret i Son pga dette. Hun har alle de symptomene du nevner. Ville absolutt tatt det opp med en lege.
    Lykke til🌸. Håper de finner ut av dette

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top