Var hos legen i dag!

Etter tredje natta med så og si ingen søvn forsov eg meg med vilje i dag. Det vil si, eg sendte mld til sjefen og forklarte saken før eg snudde meg, slapp en sur en, og sovna til duren av naboens biler som sto på tomgang. Reiste på jobb etter et par timers søvn, og fikk legetime like etter lunsjen.

Bare meg som titta på klokka da eg omsider sto opp i dag!

Eg har en dyktig fastlege som bryr seg om pasientene sine, han tar meg seriøst og lytter når eg forklarer. Eg ble undersøkt så nøye som en allmennlege kan undersøke, og han hadde noen anelser på hva det kunne være. Deretter henviste han meg til en spesialist som kan finne ut om det stemmer, eller hva annet det eventuelt kan være.

For selve nattesøvnen vet eg om mange av hjelpemidlene som finnes, for øresus er jo ikke akkurat et ukjent eller nytt fenomen for meg. Eg spurte han hvilke han anbefalte, og fikk da til svar at det bør eg vente med til vi finner riktig årsak. Noen hjelpemidler kan til og med forverre øresusen, så årsak er viktigst her. Eg fikk derimot tilbud om sovetabletter, men takka pent nei fordi eg ikke er fan av å ta piller mot alt mulig.

Vi ble enige om at eg ikke skulle prøve noe før spesialisten har sett på saken, så eg fikk heller en 50% sykemelding. Da slipper eg i det minste å stresse med å stå opp før fuglene fiser for så å dra på jobb, og kanskje det da roer seg litt midlertidig når eg jobber halve dager. Eg har alt fått innkalling til spesialist på fredag, så da finner vi kanskje en løsning fort. Eg er jo ikke syk, bare fryktelig trøtt siden susingen holder meg våken.

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

4 thoughts on “Var hos legen i dag!

    1. Ja du har helt rett, eg skal gå til nav og søke ufør med en gang, så blir hode like ødelagt som fordøyelsen og hjertebanken. Så slipper du sitte på Sørlandet og bekymre seg for min arbeidsgiver. Takk for opplysningen, eg hadde nok ikke overlevd uten sånne anonyme kommentarer! 🤩✌🏼

  1. God bedring,håper de finner årsaken til øresusen og at det er mulig å gjøre noe med den.Ha en fin dag videre.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top