Klar for tur!

Du verden så deilig det var å våkne med snusen nærmest grodd fast under leppa i dag, hadde helt glemt den da eg sovna i går. Noe bedre var det å stå opp til et strålende vær som bydde på mye utetid. Likevel ble eg sittende inne i morgenkåpa hele formiddagen. Tiltak å komme seg i dusjen vettu. Til slutt måtte eg bare reise meg, for Doc hadde vært så hyggelig å sette på ei maskin med klær, og stakk da den var ferdig. Når eg likevel måtte henge opp klær var det kort vei til dusjen. Da var dagen i gang!

Speilselfie i vogna blir liksom ikke det samme, men er en vel så stor del av sjarmen!

Doc hadde nemlig stukket til Biltema for å hente såpa han hadde klikka, for denne dagen sto det vårrengjøring på lista. Du som har fulgt med lurer sikkert litt nå siden vi hadde vårrengjøring for ikke lenge siden. I dag var det vogna som skulle skures både inni og utenpå.

Nydelig å drive ute nå, tror Doc koser seg her!

Mens Doc gikk løs utvendig begynte eg å ta av sengklærne som vi hadde helt glemt etter siste turen i fjor, og så var det bare å gå over absolutt alt med spylervæske og tørkerull. Og selvsagt vin på terrassen mellom slaga. Kjøleskapet ble en utfordring, der fant eg mye mugg i lista. Det enkleste var å ta av døra og sitte ute i sola å skrubbe, og her måtte hardere skyts til verks.

Så deilig å ha vogna klar! Derfor er det mer moro å vaske den enn huset…

Etter å ha gnikka med både spylervæske, svamp, sitruskluter og klor kunne eg si meg fornøyd! Tror faktisk eg fant årsaken, for innimellom lista lå det et insekt av uidentifiserbar art. Kan ha vært veps eller bille, men nå er det uansett long gone. Og da eg var ferdig hadde Doc rukket å vaske både vogna og begge bilene, så nå skal det meste være sesongklart her. Måtte det bli en strøken vår og sommer!!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

One thought on “Klar for tur!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top