Luke 12; når Doc bestemmer seg!

Lørdagene i denne såkalla kalenderen skulle egentlig vies til tur i skauen, men ble heller i dag omgjort til tur inne på butikken. Nå var det andre ting som plutselig måtte prioriteres, for Doc har jo det med å ombestemme seg uten forvarsel. Skal han gjøre noe skulle det helst vært gjort i går, men det er ikke akkurat noe nytt fenomen det at den gutten er utålmodig.

Vel, eg fikk jo en unnskyldning til å sminke meg da!

Doc har lekt litt med tanken på oppussing nylig, noe som i og for seg er helt innafor. Huset ble bygd ikke mange årene etter krigen, og selv med noen oppdateringer underveis, er det likevel visse ting som får huset til å se eldre ut enn krigen. Nå hadde Doc irritert seg lenge nok over gulvet i gangen, så han satte i gang med friskt mot – enn så lenge.

Hadde vært ok med ei litt mindre kjøkkenøy da.

Flink som han er rydda han gangen først, satte alt på kjøkkenet, så nå har vi jaggu kjøkkenøy. Praktisk nok som det kan være, er nok denne skjenken i største laget. Heldigvis bare midlertidig. Doc lukka døråpningen mellom kjøkken og gang med sånn plast med glidelås fra IKEA, og teipa den skikkelig tett med vedlagt teiprull. Så kunne han legge gulvet.

Ble fint da, nå mangler bare lys i gangen…

I mellomtida måtte eg på Obs Bygg og handle litt maling til yttergangen, Doc har nemlig bestemt MEG for å male den i morgen. Greit, da kunne eg jo sminke meg og ta på dongeribukse, det kan vel krysses av som mer femi enn joggis til kalenderen? Eg rusha gjennom Obs for ukeshandel først, så innom Obs Bygg for maling, pensler, og maskeringsteip, før eg freste avgårde hjem i langt under fartsgrensa bak ei som var redd sin egen bil.

Litt gåen etter å ha skrapa teip i en time…

Vel hjemme var Doc ferdig, så vi gølva en pizza før han gikk i dusjen med disse velmenende ordene; «Du fjerner teipen, je ørker itte meir!». Jepp da var det bare å begynne, for den IKEA teipen satt pokkers meg godt. Måtte risikere både neglelakk og malte lister for å få dette av med citrusrens, og etter mye om og men da det endelig var borte kunne vi nyte litt vin og potetgull. Måtte denne lørdagskvelden nå bli slapp!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top