Luke 14; brå start og lite feminin!

Selv om vi ikke lenger drar på fest, men holder oss hjemme i helgene, fortsetter mandagene å treffe oss som et slag i trynet hver uke. Når alle husets beboere nesten forsover seg, og ikke selv tre kopper kaffe på rappen klarer å gjøre annen nytte enn å sende meg på dass, da vet du uka har fått en helt grei pangstart.

Joda, eg fikk etter hvert raskt fart på meg på jobben takket være disse HER, og etter mld fra Doc å bedømme hadde han også kvikna til. Etter jobb skulle eg imponere med mine ikke-eksisterende kokkekunster, eg skulle lage ordentlig hjemmelaga blomkålsuppe. Det har eg fått til ganske så bra før, og tenkte det var greit å la Doc få slippe å lage mat en gang i blant.

Ja det er en sånn dag i dag!

Starta med å steike baconterninger, og silte av fettet i en bolle. Kokte ihjel en halv blomkål, og silte av vannet i samme bollen som baconfettet. Så skulle eg lage jevning, og det er her eg ofte driter meg ut. Glemmer at jevningen tykner når eg har krafta i, så eg hadde nok i litt for mye mel. Redda det verste med melk, mye salt og pepper, og litt hvitløk. Mot slutten av koketida hadde eg blomkålen i, rørte kraftig så den løste seg opp i suppa. Suppa serverte eg toppa med de sprø baconterningene, og selv om den ikke ble så perfekt som planlagt var den slettes ikke verst, og ingen brannvarsler gikk av!

Ellers har vi jo den så kalla femikalenderen da. I dag var planen bare å ta ansiktsmaske, men etter helgas plutselige oppussing røk jo lakken eg la på fredag. Før vi malte måtte eg vaske med salmiakk, og det er jaggu sterke greier. Den tok både flimmerhår og neglelakk, så da får eg lakke neglene på nytt i dag da. Kan ellers meddele at eg føler meg lite feminin her eg ligger henslengt på sofaen med verkende bein ikledd ei Adidas knappebukse!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top