Når hagearbeid blir en utfordring!

Nå nærmer det seg ny ferie for oss her, på fredag knepper vi på og stikker på tur. Da er det på tide å begynne forberedelsene. Siden det meldt regn i morgen og onsdag ville vi få unna plenklippen i dag, så etter jobben gjorde vi kort prosess. Vi bestilte en pizza til middag for å slippe å styre med mat i tillegg. Pizzaen var steike god og bunnen var veldig fast, men dette bestikket HER funker fett på både fast bunn og biff. Beste julegaven i fjor!

Bilde er screenshot fra en video av at eg skremte Doc! Video postes på snap og fb.

Doc satte seg på plentraktoren og begynte å slå de store flatene. Eg pleier jo å gå etter med kantklipper, så eg tok meg en liten snikhvil mens eg venta på at han skulle komme godt i gang. Etterhvert var det på tide for også meg å gå ut og virke litt.

Med friskt mot og snart flatt batteri…

Joda, dette gikk jo strålende det, eg kjøpte jo ny Ryobi kantklipper tidligere i sommer. Den er så snedden og lett at dette går som en lek! Vel, det gikk som en lek i tre minutter, for eg hadde glemt å lade den. Da ble det en god halvtimes pause før det var på an igjen.

Nå skulle brenneslene dø!

Så fortsatte eg da, ei god stund. Bak saloonen skulle eg bare ta noen rufset innimellom, men så kom eg på de hersens brenneslene som brant leggen min her om dagen. Eg fikk lyst til å stusse de litt så de ikke skulle få brenne noen igjen. Men før eg visste ordet av det sto eg der som et monster som gikk berserk mot brenneslene, og ropte «Dø jævler, dø!», helt til det var tomt for tråd.

Alle har vel strips liggende?

Ja dette var jo lurt. Trodde vi hadde en rull til, men nei, den fant vi i alle fall ikke nå. Ok, Doc hadde en løsning vi kunne prøve, strips. Han tredde i en og kjørte i gang, men den røk ganske fort. Hm, hva gjør vi da? Eg hadde jo halve hagen igjen fortsatt.

Den ryker i alle fall ikke!

Men kreativ som Doc er visste han råd, så han tredde en vire i rullen. Dette funka jo mye bedre enn den plasttråden som ryker bare man nærmer seg et strå tykkere enn løvetann. Det bråka litt mer, men eg fikk da klipt ferdig hele hagen inkludert litt murpuss og maling. Well done, og hagen er nå ferieklar!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top