Nisser på avveie!

Enda ei helg er over, enda ei helg nærmere jul, og enda ei helg nærmere solsnu! Eg hadde store ambisjoner for denne helga, skulle ta huset ordentlig, få unna all klesvasken, og ikke minst pynte til jul! Vanligvis pynter eg ikke før første helg i advent, men siden fjerde søndagen faktisk er på julaften i år er det innafor å tjuvstarte. Tror neppe eg er aleine om det.

Liker denne fjøsnissen eg!

Gårsdagen gikk fullstendig bort i latskap, og eg følte absolutt det var berettiga etter forrige ukes sofasliting med påfølgende feber. Er var i ustand! Da var det noe enklere å virke i dag, for eg våkna hakket mer uthvilt, og tettheten i trynet har begynt å løsne litt. Det skal nevnes at det ble ei maskin med klær i går, og resten haster ikke nok til at eg gadd vaske det nå. Sa meg ferdig med helgas klesvask.

Fineste fjøsnissen tilbake ved låven!

Doc måtte ut på oppdrag i dag, han er fast innslag som nisse på juletrefesten på gamleskolen her. Han gjør ikke noe halvveis, så han kledde seg selv opp som fjøsnisse, pynta Forden som reinsdyr, og kjørte bokstavlig talt rett over jorde. Da fikk eg noen minutters fred til å planlegge både middag og julepynt, det var vel egentlig oppdraget hans som inspirerte frem jula i meg i dag, for det var et syn for guder!

Nissen i farta!

Begynte med å titte litt i julepynten vår. Hva hadde tålt tidens tann, og hva var helt? Dessverre endte noe i det store arkivet, ting eg har hatt planer om å lime i sju år måtte nå vike. Noen nisser på avveie, og noen ting gidder eg ikke ta frem, for det drysser glitter. Julegardiner og duker uteblir, blir fort for mye. Dermed ble det en greit minimalistisk jul enn så lenge. Vaska kjapt der eg pynta, og tar resten siden. Treet skal opp en av dagene, og så kom eg på at eg kjøpte pynteputer en dag, da blir nissefar fornøyd også. 

 

Snap / Insta

One thought on “Nisser på avveie!

  1. Her kommer juletreet opp 20 desember 🙂 Standard! hehehe Men ellers begynner det å komme opp utelys og diverse siger på 🙂 Artig med nissen over jordet der!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top