Norge henger etter!

Jaggu skal det lønne seg å være litt sliten etter helga. Dro på jobb i morges med uante krefter og en motivasjon man bare ser før røde dager, fylte kaffekoppen til randen og gikk på med nebb og klør. Man får en helt annen giv når man vet man har kortere arbeidsuke, så eg er 100% for firedagersuker, kunne garantert høyere statistikk. I dag slo eg nemlig ny pers med over 30% på jobben, og det tross helgas utskeielser!

Vel vel, skal ikke mase for mye om jobb og statistikk, men dette med firedagersuke har blitt nøye utprøvd av 33 selskaper i seks land, da med samme lønn som full uke. De kunne konkludere med ikke bare bedre helse blant ansatte, men også økt omsetning og lavere klimautslipp. Flere firmaer har nå gått over til firedagersuke, og i enkelte land får firmaer statsstøtte for å implementere dette. Norge, kom igjen da, vi henger etter!

En seriøs god ide!

Straks 17. mai og greier, da blir eg ivrig vettu. Vi lever i et av verdens beste land, men vi vil alltid ha et forbedringspotensiale. Og nå som været er så skiftende hadde det vært moro med en dag ekstra i uka på å nyte det lille vi får av sol før lynet kommer. Da eg kom hjem i dag slo varmen i mot meg så fort bildøra gikk opp. Doc sto ved grillen og ordna koteletter og pølser til middag, men dette måtte vi ta med inn og spise da de svarte skyene kom sigende i horisonten.

Vi ble inne resten av dagen, for ganske så riktig åpna himmelen et sceneshow som kunne få Eurovision til å blekne. Det blinka og braka, blåste og regna, ikke særdeles moro når Tassen febrilsk prøver å si han må drite. Uansett, så har nå eg funnet enda en kjole eg vil ha. DENNE ser så sommerlig og fin ut, og siden den er lang kan den også brukes i drittvær med DENNE jakken over. Får se om det blir mer handling, eller om eg må legge bånd på meg! Med kortere uke hadde eg fått mer tid til å pynte meg også!

 

Snap/insta

One thought on “Norge henger etter!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top