I beste Kari Jaquesson ånd!

Reklame | Doc og Dask Butikkene

Hva for noe spennende har vi gjort i dag da? Jo, vært på jobb og innom matbutikken. Det hendte til og med noe interessant i dag. Det var på en utflukt i det sosiale, i form av en handlerunde på kolonialen, da eg nærma meg kassakøen. Det var to køer, ikke så lange, men like mange i hver kø, og eneste som skilte køene var at i den ene var det flere korger enn vogner. Da var valget greit, eg stilte meg bak gjengen med korger og færrest artikler.

Snart var det min tur, bare ett vedkommende igjen før meg. Gikk jo radig dette, tenkte eg før eg måtte bite i meg den tanken. Kunden før meg gjorde den store oppdagelsen av en feil pris på skjermen, og for å gjøre den butikkansatte oppmerksom på dette, valgte kunden å bøye halve overkroppen rundt pleksiglasset, helt opp i nebbet på den ansatte for å si fra.

Siden det ville bli dumt å ta bilder av scenen som utspilte seg i kassen, får det holde med snap’en eg tok diskrét i all beskjedenhet.

Altså… Det er faktisk en grunn til at de har pleksiglass fremfor kassen, er ikke til pynt liksom. Og da den ansatte gikk gjennom tilbudene i kassen var det ikke lagt inn tilbud på denne artikkelen, men kunden sto på sitt. Det endte med at den ansatte måtte gå gjennom hele butikken for å sjekke pris fysisk i hylla. Den ansatte kom tilbake med samme beskjed, varen var ikke på tilbud.

Kunden som fortsatt sto nærmest innforbi pleksiglasset ga ikke opp av den grunn, nei ikke før så og si hele køen i andre kassen var gjennom valgte kverulantkunden å se slaget tapt. Så fort kunden fikk gitt fra seg litt kontanter, komplementert av noen skadende blikk i beste Kari Jaquesson stil, var det endelig min tur. Og selv om tålmodigheten min var som sunket i jorden valgte eg å smile og være superhyggelig, for dette var nok like frustrerende for den ansatte som for alle oss i køen.

Etter nok av lignende tilfeller, har vi funnet ut at det i alle fall ikke blir noe shopping utover mat. Så da vi ble kontakta ang et digitalt kjøpesenter på nettet var vi ikke vanskelig å be. Og ja, du leste riktig, vi har fått samla de butikkene vi bruker mest i et nettbasert kjøpesenter. Og ikke nok med det, de har opp til 60% tilbud i noen av butikkene!

Stikk inn på Doc og Dask Butikkene (Linken tar deg direkte til tilbudene) for å se om det er noe du har bruk for, her finner du ting til friluftsliv og hytta, bildeler, oppussing og hage, ting til hunden, noe kjøkkenutstyr til kona, og ellers masse artig. Dermed slipper også du å dra ut og risikere kverulerende kunder, tørrhoste og seinskader for både viktige og helt unødvendige «kjekt å ha» varer!


(Historien er sann, men alle parter holdes anonym for å ikke henge ut noen)

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top