Regnkåpa tåler ikke vann!

Så hva har vi gjort i dag da, skal vi se… Jo lagt på sofaen! Neida, noe interessant har jo skjedd da. Eg sto opp i vettug tid fordi eg måtte lufte Tassen. Må si eg grua meg ekstra til denne turen, for ute hadde himmelen virkelig åpna seg. Eg tok på meg regnkåpa og støvlene, Tassen satt lydig når han fikk båndet på, og så loffa vi av gårde.

Hadde ikke gått mer enn kanskje 50 m før buksepartiet mellom kåpa og støvlene var totalt gjennombløtt, og Tassen så betraktelig slankere ut enn normalt, med hele den fluffy pelsen hengende rett ned. Litt lenger borti veien kjente eg en dråpe presse seg gjennom i nakken, men Tassen måtte jo på do.

Det var ikke interessant å verken snuse opp tisper eller å markere, han ville vel helst bare inn, så vi snudde bare et par hundre meter borti veien. Nå hadde flere dråper pressa seg gjennom, og eg ble litt engstelig for om ikke han skulle gjøre fra seg snart, så eg sa han måtte besje, hvilket han sporadisk adlyder.

Det var regnkåpa si det!

Joda, han huka ræva ned og prøvde, men stirra på meg tom i blikket godt fortvila over at alt var vått. Gikk litt til og prøvde igjen, og sånn fortsatte han helt til innkjøringa hvor han skjønte at det var nå eller aldri, og til eg hadde gitt opp regnkåpa. Endelig fikk han lagt ei lita bombe så vi kunne gå inn. Det bar rett på badet med oss begge. Tassen fikk et håndkle å rulle på mens eg hang absolutt alle klærne mine til tørk i dusjen, ja til og med truse og bh!

Høyt henger de, og sur er Dask…

Da eg fikk tørka han og kledd på meg la eg ut en snap hvor eg uttrykte min frustrasjon over denne regnkåpa. Leieboeren, som eg en gang arva den fra, kunne raskt konstatere at dette slettes ikke var ei regnkåpe, men softshell som på ingen måte er ment for regn. Greit, det skulle eg visst et kvarter før!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Regnkåpa tåler ikke vann!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top