På felgen og motorhavari!

Fortsatt mye startvansker på jobben, og kaffen holder meg vanligvis gående. Men da eg fikk på meg hørselvern og nesten sovna måtte eg ty til en sånn HER gitt. Da kom det seg noe, og etter lunsj ble det bedre. Hjemme hadde eg egentlig ingen planer om å jobbe på bobilen, eg hadde nemlig handla inn til noe annet eg skulle prøve.

Reserbobil med nye felger!

På tunet sto fortsatt bobilen på bukker, og Doc lå halvveis under. Eller det vil si, han skulle sette på de nye felgene vi fikk tak i. De er nesten 12 kg lettere enn stålfelgene, så da fikk vi spart inn litt der også. Utfordringen var bare at bobilen seig litt da Doc begynte, den flytta seg litt, og Doc holdt på p drite i buksa. Dermed måtte eg stå jekkevakt i tilfelle noe skulle skje.


Eg hadde kjøpt inn isformer og masse frukt. Vi har jo fått helt dilla på smoothie for tida, er så friskt og godt i dette været. Nå skulle eg prøve å lage is av disse oppskriftene. Det ble jordbær og kiwi, ananas og banan, og eple og vannmelon, og for å få det litt mer flytende tok eg en desj appelsinjuice. Spennende å smake i morgen!

Jaja, artig så lenge det varte da.

Ellers har Doc slått plen i dag, og kjørt sitteklipperen bort til naboen så han kunne få tatt sin plen også. Det var da det gikk skeis vettu. Naboen ringte fordi den hadde gått varm, og da Doc stakk bort fant de ut at den var helt tom for olje. «Jøss, det har itte je tenkt på» mumla Doc, og ganske riktig har han ikke tenkt på det på tre år!

Nei, den ville absolutt ikke mer…

Doc prøvde å kjøre den hjem, men med et brak sprakk hele motoren så Doc igjen måtte knipe godt att bak, og naboen måtte taue den siste stykket. Så om noen skulle ha en gammel sitteklipper, eller evt motor til denne er det bare å hyle ut under her.

 

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top