Hel ved!

Ukas andre dag starta noe bedre enn mandagen, men det er vel ikke uvanlig. Finnes der noen voksne vettuge folk som liker mandag? Vel, det bør vel sies at eg forsov meg litt, men kom til gjengjeld kjappere i gang på jobb i dag. Lunsjen, som bestod av salat med blant annet bogskinke, kinakål og Thousand Island dressing, var forrykende frisk og god.

Synes faktisk dette bilde ble litt kult

Verre var det da eg kom hjem. Doc, som forøvrig var utålmodig, hadde frest noen ostepølser til en rask middag, for han ville ut å felle trær. Selv om eg visste den kom etter at eg slapp billig unna med fysiotimen i går, så var eg lite forberedt. Var vel egentlig mer klar for å ligge som en glassmanet på sofaen.

Det var bare å kaste seg rundt og bli med, er jo gratis trim og gratis varme!

Vel vel, her var det ingen «kjære mor», nå skulle det jobbes! Eg måtte dra fritidsklærne opp fra skittentøyskørja, for det at klærne var skitten var nemlig en litt for syltynn unnskyldning da de likevel skulle svettes i og skitnes til mer. Påkledd og klar, med vannflaska under armen, og en fleecejakke over armen, kunne eg sette meg i bilen hvor Doc og Tassen venta.

Greit å drive ute i dette været! (Og ja, dette bilde ble også kult)

Myten at veden varmer flere ganger kan vi nok bekrefte, neste års ved har alt varma ganske så mye her, og den skal varme mer når vi kapper og stabler den. Det skulle ikke mye til før svetten rant. Doc hogde og eg tok kvisten, altså som vanlig, og sola sto og varma i tillegg. Det var en bra dag å felle trær tross min fraværende energi, så kan eg ligge på sofaen og gomle sjokolade med litt bedre samvittighet resten av kvelden!

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

2 thoughts on “Hel ved!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top