Q&A juni

Røyker dere enda, eller bare snus?

Vi slutta for snart to år siden, så det går bare i snus her. Men altså, vi ryker jo på en smell på fest innimellom, så festrøyk er innafor.

Skal dere på TV igjen?

Vi skulle egentlig filme i mars, men på grunn av korona ble det avlyst. Litt vanskelig å si om det blir noe nå, men vi har noen prosjekter vi jobber med. Men følger du med på charterfeber som går i reprise, så ser du oss sikkert der.

Bruker du selvbruningskrem for å bli så brun? Eller solkrem med selvbruning?

Har faktisk en selvbruning eg kjøpte i USA i 2012. Prøvde den en dag, men tror ikke den virker lenger, gått ut på dato. Men eg bruker denne favoritten HER for å beskytte huden litt.

Eneste selvbruning eg noen gang har brukt, den gikk ut på dato for over fire år siden…

Har dere hatt trekant med leieboeren?

Nei det ville vært veldig rart, ekkelt, og feil, hun er søsteren min! Dessuten tror eg Doc synes det holder lenge med en vestlending.

Hva er Doc sitt virkelige navn?

Han heter faktisk Ole Petter Doc Grønlien, det står i folkeregisteret. Men kjært barn har mange navn, han reagerer også på gubben.

Planlagt noe campingtur i sommer?

Jepp, det blir flere turer til ville Vestlandet. Må hjem til sjøen og familien vettu.

Hvilken dialekt har du?

Det kalles vel strilamål, oppvokst på bygda nord for Bergen, og holder på målet enda etter over ti år på Østlandet.

Hvorfor kan dere ikke forklare alt på snap i stedet for at vi må sveipe opp for å lese svaret?

Det er mange som spør oss om ting på flere sosiale media, og det enkleste er å samle alt på bloggen. Da når vi ut til flest mulig. Samtidig er det mange som er nysgjerrige på ting og ikke tør spørre, så kan de også se svarene her. Er opp til hver enkelt om de vil klikke inn eller ikke, har man noe å tape på det?

Hvorfor er dere ikke med i de siste sesongene Rednecks, og har dere kontakt med de som fortsatt er med?

Føler vi har forklart dette i det uendelige. Men saken er at det ble for rølpete, vi ble fremstilt helt feil. Bare første to sesongene viser litt av hvordan vi faktisk lever. Dessuten får man ikke ei krone for å være med. Vi trakk oss sammen med Rype og fruen, og har god kontakt med de.

Favoritt vin?

Er det lov å skrive her egentlig? Det blir stort sett en frisk hvitvin. Spør etter en frisk terrassevin på polet, da får du noe godt, men du må gjerne over 150 kr flaska.

Ligger dere med arbeidsklær og sko i sofaen?

Vi går ikke med sko inne, og arbeidsklærne blir bytta ut med joggis eller shorts så fort vi kommer hjem. Så nei, her kjører vi komfort. Egentlig kunne vi nok gjort det, for Tassen går jo rett i sofaen etter tur.

Tassen er ikke så nøye, så sofaen må uansett vaskes ofte.

Kjipt med crohns? Går det greit?

Det går opp og ned, merker det godt i varmen. Ellers går det stort sett strålende her, surmelk og kavring holder meg gående!

Hvorfor vil du ikke ha barn?

Det ligger bare ikke for alle. Har alltid ønska meg ei ferdig oppdratt datter, og det har jo Doc alt ordna. Jordas befolkning øker visst fort nok uten min hjelp, og det er det største miljøproblemet vi har.

Synes dere selv at dere er harry?

Nei egentlig ikke. Sånn vi lever er jo normalt for oss, men hva er egentlig harry? Vi elsker forskjeller.

Hvordan møttes du og Doc?

Det sto faktisk tre sider om det i papirutgaven til VG for noen uker siden, se bilder.

Liker dere å bli gjenkjent på gata?

Om folk bare stirrer og kviskrer blir det litt kleint, men om noen kommer bort og sier hei er det jo bare koselig da.

Hvorfor bor dere der dere bor?

Det er barndomshjemmet til Doc sin far, vi overtok det for noen år siden og trives kjempegodt her. Lite naboer, og likevel kort vei til både Biltema og polet.

Konsert med Alan Jackson eller Luke Hobbs?

Er ikke Luke Hobbs bare en karakter i en film? Da velger eg Alan Jackson, men aller helst Garth Brooks fordi vi har sett Alan live både i Bergen og i Nashville! Søstra mi og muttern var i USA og så Garth på Nothre Dame Stadium. Og ja eg har lov å være misunnelig så lenge eg er ærlig om det!

Da Alan Jackson åpna CMA music fest i Nashville 2015.

Hva er din favoritt bil?

Det er så mangt. Godt fornøyd med Forden da, men skulle gjerne hatt en Ford Raptor og en El Camino i tillegg. Får man El-rabatt i bomstasjonene med El Camino forresten?

2 thoughts on “Q&A juni

  1. Lo godt av bildet med tassen og forklaringen på det med sko og arbeidsklær 😂👍🏻 Også uttrykket hans 😂 Trenger ikke unger dere som har han luringen der 😉

    Helt enig med det angående svaret ditt om miljøet og overbefolkning! Endelig flere som deler samme mening som meg. Alltid ønsket meg bare 1 barn og fikk det. Da fikk jeg slengt oppi ansiktet at jeg var egoistisk som ikke lot ungen min få søsken osv. Synes også det er frekt av andre å bry nesen sin borti om hvorfor folk ikke vil ha barn eller eventuelt hvor mange. Man vet ikke om det ligger noe mer sensitivt bak enn det dine og mine meninger er 😊

    1. Vil tørre å påstå at det er egoistisk å skulle belære andre om hvor mange barn en bør få 😅 Vi trives kjempegodt sånn vi har det, og Doc har jo dattera si 🤠

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top