Rett vest i bobil!

Turdag! Det vil si, først fire timer på jobb, og for å lette på samvittigheten for at eg skulle dra tidlig i dag jobba eg enda mer effektivt enn normalt. Resten av dagen skulle uansett foregå i passasjersetet. Hjemme måtte eg bare raske med alt eg hadde lagt frem i går, for så å sette det midt fremfor døra i håp om at Doc enten tok det med ut, eller snubla i det fordi han ikke bar det ut. Eg måtte nemlig i dusjen! Rakk kaste på litt sminke faktisk, for DENNE er såre enkel å tegne bryn med!

Clark og Ellen Griswold klar for tur!

12.45 kasta vi loss og la vi fra kai, med snuten rett vest i retning Haukeli. Tassen var som vanlig den mest ivrige av oss, han er mer gira på å reise enn full russ er i Kongeparken! Det er derfor vi ikke bar tingene ut i bilen i går, for da hadde nok han holdt oss våken med et helsikes leven i natt, ja.

Da denne oppskrifta må være skrevet en sein lørdagskveld ga eg fort opp å strikke på veien. Skjønte fint lite.

Første stopp ble i Asker, vi måtte ha en lynrask matbit før The Griswolds rulla videre til bluesbyen hvor kjøleskapet skulle fylles. Deretter kom vi ikke lenger enn til Seljord da vi oppdaga at bilen ikke var utstyrt med driteposer, og Tassen begynte å bli nøden. Med alt av tenkelig utstyr, samt hver vår is, fortsatte turen til egnet sted å lufte Tass. Endelig fikk han åpne slusene.

Nå gjensto bare et etastopp. Når man har gammel bobil kan man ta seg råd til en bedre middag på fin restaurant vettu, dermed kjøpte vi to løvsteiktallerken fra Etne mat og grill, som vi slafsa i oss i bobilen så Tassen skulle slippe å sitte aleine. Rask servering og god mat, der kan vi fint stoppe igjen. Nå er det ikke lenge til vi er fremme på Karmøy hos leieboer og gemal, så vi runder av her og ønsker alle ei riktig god helg!

 

Snap/insta

4 thoughts on “Rett vest i bobil!

  1. Tenker det blir en bra helg jeg 🙂 Tør knapt sminke meg på egenhånd jeg 😀 Kun mascara og leppestift. Prøver meg på litt bryn også, men tror jeg gjør litt “feil” 😀 Nå blir det farge og napp hos frisøren i morgen 😀

  2. anbefaler måten på sjøormen kro i Seljord om dere kjører samme veien tilbake. ekte husmannskost, god på smak

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top