Siste dag påske

Som mange har skjønt har vi nå hatt en ufattelig minneverdig og flott påske, dog noen lattermilde uhell som da Doc brant seg på potetene og satte omniaavtrykk i antiskliduken. Det var virkelig en etterlengta påsketur! Og eg har rukket å strikke en kvart sokk underveis, ja det går smått, men det har ikke noen deadline heller akkurat.

Påskestemning ved sjøen

Det flest folk har spurt om denne påsken var genseren min, den rosa strikkegenseren. Nei, eg har ikke strikka den selv, er nok litt for avansert for meg enda. Det er muttern som har strikka den til bursdagen min, og hun holder nå på med en i grå til Doc. Mønsteret er fra Superselma, link til det finner du HER. Når man kjøper mønsteret går overskuddet til lysglimt for kreftrammede barn, og som mange vet er jo Superselma vår hjertesak.

Elsker genseren, den er så fin!

Ellers har mange spurt om oppskrift på pulsvarmerne mine. Eg har strikka de uten oppskrift, bare prøvd meg litt frem egentlig. Her er min forklaring på hvordan eg gjorde det, sikkert ikke den beste oppskrifta. Er du overhode ikke interessert i strikking hopper du elegant over neste avsnitt.

Var enklere enn det ser ut da

La opp 32 masker fordelt på fire pinner, og strikka 12 omganger med 2 rett/2 vrang. Deretter 10 omganger glattstrikk før eg økte masker på annenhver omgang, det ble 8 masker ekstra. Tommelen klarer eg ikke forklare, men det ligger mange videoer på YouTube av hvordan man strikker tommel. Over den ble det 7 omganger glatt hvor eg reduserte 3 masker til sammen, og til sist 7 omganger med 2 rett/2 vrang. Gjorde 3 omganger glatt, og 7 omganger 2 rett/2 vrang på tommel. Tråden er kjøpt på Meny.

Ellers har vi i dag fått stabla inn veden, så den ligger og godgjør seg og samler opp edderkopper og andre kryp til neste vinter. Det vil si, Doc har nok stabla litt mer enn meg da eg lurte meg unna med klesvask og kokkelering til middag. Skuldrene har nå vært senka i over ei uke, vi har kosa oss og putla på i eget tempo. Det blir jobb i morgen på begge to her, så tar vi det derfra!

 

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

6 thoughts on “Siste dag påske

  1. Vel overstått påske til der. Fin artikkel med deg på RB.no
    Bare å håoe noen av de fartsfantomene tar det til seg, før uhellet er ute

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top