Ikke jobben sin skyld i dag!

Dette må være den mest mandag’ete tirsdagen i året, men fordelen er at det i morgen er onsdag alt! Påsken gjorde godt for sjela, kanskje mindre godt for kroppen som nå har fått litt mindre plass i arbeidsbuksa igjen. Selv om formen er mye bedre etter påsken merker eg at eg blir fort sliten, så er ikke helt i rute enda. Fikk da unna mye jobb selv om eg tok det pent, eneste som stressa meg i dag var da eg kom hjem og måtte finne frem sommerklær.

Måtte og måtte, men det var sommer i lufta, og eg ville gå i shorts. På terrassen knitra det så fint i grillen. Doc hadde store planer om å grille de ostepølsene vi spiste i går, så det ble i all hast tatt opp noen kjøttpølser fra fryseren, og tint i mikroen. Kjøttpølser i brød ble i heftigste laget å gape over, dermed endte eg frivillig opp med lompe rundt mine. Dog med ketchup, sennep og sprøløk.

På trimmings med mine lynraske RojoBom solbriller til €5 fra Granka!

Så tilbake til problemet fra i morges. En ting er nå om vekta stagnerer litt i påsken, men når man etter å ha rast ned fem kg plutselig går opp igjen ett, da iverksettes umiddelbare tiltak. Tassen elsker de dagene eg er på vekta, ukjente gloser bak badedøra forbindes med lang ettermiddagstur. Det ble litt variert tur i dag, vi traska over et jorde, videre på veien, før vi snudde og gikk et godt stykke andre veien.

Og 90-tallssveisen er upåklagelig i vårsola!

Er jo så nydelig å gå nå at vi til og med jogga et godt stykke. Måtte gi meg da hjerte kom til syne utenpå den alt for store t-skjorta, og pulsen bikka 165. Men det var helt greit, da måtte Tassen uansett lese et innlegg på grøftagram, og ikke minst kommentere litt. Her hadde det visst nylig vært ei tispe, og flere hanbikkjer hadde alt gitt en like.

Har forresten fått noen spørsmål om hvordan eg har klart å gå ned fem kg siden februar. Det er egentlig såre enkelt, det verste er å komme i gang, men alt dagen etter gikk det som en drøm. Mindre saus og poteter til middag, mindre porsjoner, bytta brus med vann, salat til lunsj på jobb, og spiser bare godteri på lørdager. Og det viktigste av alt, går minst 10 000 skritt hver dag. Kan klinisk late meg få det til kan jaggu hvem som helst klare det!

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

2 thoughts on “Ikke jobben sin skyld i dag!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top