Symptomer og karantene her nå!

Nå har vi fulgt nøye med på nyheter, nettet og i aviser for å holde oss oppdatert på dette viruset. Vi har gjort vårt beste for å følge alle forholdsregler som er satt. Ikke vært andre steder enn på jobb, butikk og hjemme. Og nei, vi har ikke hamstra eller overdrevet handling, det burde virkelig ingen gjøre med mindre de har noen alvorlig syke i høyrisiko i husstanden. Vi er nøye på hygiene, vasker hender med både såpe og håndsprit, og holder god avstand til mennesker.

Jepp, her blir eg ei god stund…

Likevel sitter eg her hjemme nå – i karantene med flere av symptomene på Covid19.

Har hatt hodepine i flere dager uten å tenke over det. Hosta litt om nettene, men tenkt at det skjer jo av og til. Kjente smerter i korsrygg og litt tørr i halsen i går kveld, men ville se det an til i dag. Idag derimot våkna eg med litt feber og svimmelhet i tillegg, og følte at nå var det på tide å si fra på jobb. Ble da enig med sjefen om å holde meg hjemme.

Har ringt legekontoret og fått bekrefta at dette er typiske symptomer på Covid19, og at avgjørelsen om å bli hjemme var helt riktig. Fastlegen min skal ringe meg i løpet av dagen, så tar vi det derfra. Er spent på hvordan crohns’en reagerer på dette, kjenner allerede økning av magesmerter. Men resten av husstanden har ingen symptomer, og er dermed ikke i karantene. (Disse reglene er satt av FHI og myndighetene)

Så tørr har eg ikke vært på lenge!

Det som plager meg mest nå er at dette fokuset på hygiene, og spesielt reine hender, har gjort at eg snart ikke har hud igjen på hendene. Kan snart file negler på knokene mine! Men nå har eg funnet denne denne håndkremen HER, som virkelig hjelper på mine sprukne og såre knoker, og ikke minst, lukter helt nydelig. Og denne HER som er litt billigere og parfymefri for sensitiv hud.

20 thoughts on “Symptomer og karantene her nå!

  1. Hva med de som dere festet med her om dagen da? det er jo akkurat derfor vi har fått beskjed om å holde oss for oss selv om dagen.

    1. Nå har alle fått beskjed om at man skal ha max en eller to venninne/kamerat å holde seg til denne tiden. Det var de to vi var med på lørdag. Altså husstanden, ei venninne og en kamerat.

  2. 😰Kära söta du, hoppas verkligen att det ICKE är
    covid 19du har fått😔
    Önskar dig av hela mitt hjärta God bedring 💖💖💖
    Klemzi 🤗💖 .
    Behöver dere hjälp med något, Så finns jag.

  3. God bedring ❤️ sitter selv med papir og krydderte i koppen etter at guttungen sendte forkjølelsen videre til meg. Jeg satser på at det er det ihvertfall 👍 bør man egentlig ringe legekontoret uansett?

    1. Om du ikke har andre symptomer enn forkjølelse tror eg ikke du trenger ringe lege, men bare hold deg i karantene i to uker 😅 God bedring 🤠

      1. Uff, som om ikke det å ha Chrons var nok 😞 håper du blir fort bra igjen. Masse god bedring 🌹

  4. God bedring Dask. Satser på at magen din ikke slår mer krøll på seg enn den allerede gjør.

    Du får si fra hvis hele kåken havner i karentene, så skal man vel kunne være behjelpelig med å levere næring til dere hvis svigers ikke kan gjøre det.

  5. Ønsker deg og dine god bedring. En anbefaling er å ta et par gule løk og dele i to som legges i et par boller som settes rundt hvor du oppholder deg. Løken drar til seg både virus og bakterier som er i rommene. Dette er noe som min familie har brukt i generasjoner som er påvist at fungerer med bra effekt forskjellige sykdommer.
    Det skader ikke å prøve på denne virusene om det skulle ha en hjelpende virkning.

    Mvh Baronen

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top