IKKE TROFAST LENGER, TRENGER NY!

Av og til må eg la gubben få kjøre Forden, det er bare sånn det er. Man må dele på godene i et forhold. De dagene han tar Forden står eg igjen med den gode gamle trofaste Jeepen, den funker jo stort sett den. Eneste negative må vel være det dårlige anlegget som kan minne radio i traktor fra 80 tallet, og at den mangler AC.

I går var en sånn dag, han skulle først ut om morgenen, og da mente han det var rett og rimelig at han tok Forden. Joda greit nok det, var jo bensin på Jeepen, og det var utetemperatur en gammel Jeep verdig. Etter morgenrituale til både meg og Tassen kunne eg starte opp og kjøre avsted. Turen til legen, og derfra til jobb gikk problemfritt, det var jo for så vidt ikke noe eg tenkte på da dette var den trofaste gamle Sheriffen vår. 

Verre var det da eg skulle hjem fra jobb. Vel, bilen starta jo den, og det gikk greit et stykke. Lenger fremfor meg så eg en pesende svett syklist, og det var et langt strekke, så eg forberedte meg på å bare passere fint forbi. Nærma meg mer og mer, satte på blinklys og la meg ut. Det var da Jeepen bikka pensjonsalderen. 

Først gjorde den noen hopp som om det skulle vært kengurupiss på tanken, og i det eg så syklisten utenfor passasjervinduet kubba bilen helt. Med ratt og bremser dobbelt så tungt, og automatkasse som har tålt over 300 000 km, var ikke bilen grei å manøvrere! Heiv giren i nøytral så eg fikk trilla frem mot en avkjørsel, via grøfta klarte eg å få parkert bilen på avkjørselen i det syklisten tok meg igjen og passerte. 

Med varsellysa på sto eg der og blomstra da, sånn midt i en avkjørsel. Jeepen gadd ikke starte igjen, så eg ringte Doc. Han var i dusjen, så eg kjente panikken steig i takt med et ønske om å komme meg hjem på do. Ja, for hva annet kan man forvente når bilen først stopper? Da er det ikke mer enn typisk at man plutselig må på do! Omsider kom Doc med Forden, så vi fikk taua hjem Jeepen. 15 min tar det hjem fra jobb uten stopp, i går tok det nesten halvanne time. 

Spørs om den trofaste gamle Jeepen ikke er så trofast lenger. Tro om det kan være noe så enkelt som bensinpumpa? Om ikke, så trenger vi ny bil! Kjenner du noen som skal kvitte seg med en gammel billig SUV eller pickup? Helst med 4wd og hengerfeste. Ja sånn i tilfelle.

 

 

 

 

 

11 thoughts on “IKKE TROFAST LENGER, TRENGER NY!

  1. haha, det samme skjedde med min gamle LandRover for 3 uker siden. Bilen total-havrerte på nøyaktig samme måte som det du beskriver her 🙂 Kjipt altså!

  2. Ja, nei så det :-/ Kjedelig når sånne ting skjer, håper det beste og sånn i tilfelle så håper jeg og det beste 😉 hva nå enn det er i helheten 🙂

  3. Kim: Det er jo mer normalt for en Landrover, de har rykte på seg for at toppen ryker 😉 Men her var det faktisk bare bensinfilter og rotor som var problemet 😉

  4. Jernbanefrua..: Juhuu! Gubben har fått liv i den! Men den går sikkert ikke gjennom kontrollen om noen mnd… Så vi må ha ny snart uansett da 😉

  5. Haha… Er sikker på at hver gang jeg fyller min bil med bensin, så er det noen der og skifter det ut med kengurupiss neste natt… Den går sånn hele tida, så kjenner følelsen! Og føler på angsten for når JEG blir stående langs veien… Hehe…

  6. #bikerpus: Ja det er virkelig irriterende det der! Men men, eg kjører Forden heretter, den er såpass ny at det fortsatt er garanti på den, bittelitt tryggere 😀

  7. Ikke klag over Landrover da 🙂 Vi har det… Men alt kan skje med gammal bil dessverre 🙁 Godt det gikk bra sånn alt i alt da 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top