Sushi – men ikke rå fisk

Fredag! Og hodet mitt er i ustand. Er så mye eg hadde planer om å gjøre på jobb i dag, egentlig enkle arbeidsoppgaver som plutselig ble vanskelig å løse. Eg virker bare ikke, og det irriterer, for da blir det bare surr… Likevel har eg da klart å fått unna en del, takket være kaffeautomaten på jobben. 

I dag gidder vi ikke lage middag engang, så vi har kjøpt take away på en av våre favoritt restauranter. Nå er det flere gode og billige spisesteder på Jessheim, mye variert å velge mellom. Denne gang ble det faktisk middag fra Fuji Sushi, fordi det er ironisk nok steike godt. Forrett ble fritert scampi med chili saus. Ellers bestilte Doc røkelaks maki rull og eg flambert laks teriyaki. 

Det morsomme med sushi er at folk tror det utelukkende er rå fisk. Det er det ikke, sushi betyr nemlig eddik marinert ris, og det kan mikses med nesten hva som helst. I en maki rull kann det være rå fisk, røkelaks, scampi, crabsticks, fritert kylling osv, altså noe for de fleste ganer. Doc liker best røkelaksen, mens eg spiser det meste og er lite kresen. Vi kan trygt anbefale å ta turen innom Fuji Sushi på Jessheim og prøve noe der, før dere sier “æsj, rå fisk?” Bikkja liker det også veldig godt, og sitter klar til å få rester. 

I helga skal vi ellers bare slappe av, og det er sjelden kost for oss. Vi skal ligge som to kakemenndeiger på sofaen og drite i verden, etter at Doc har henta ved. Tenk så deilig å ikke være fyllesyk på søndag da! For dere som ikke skal ha en slapp helg, ta turen på Torget Pub og hør på Hilljacks! God helg folkens, her blir det en slapp helg!

#helg #fredag #sushi #maki #makirull #laks #ris #kylling #fisk #scampi #crabsticks #rolig #ustand #kaffe #restaurant #takeaway #sofa #hilljacks #torgetpub

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top