KLAR FOR BRYLLUPSDAG

I går kveld kom vi hjem i noen lunde vettug tid, og edru ikke minst. Det var faktisk deilig å våkne i dag uten av drøvvelen kjentes ut som en tung sandsekk, men eg var likevel like sliten som om eg skulle ha vært tre dager på grisefylla. Vi spiste riktig nok mye gris i går da, både ribbe og villsvinlår, noe som smakte helt fantastisk. Og vi var jo ute i hele går, til langt på kveld. 

I dag har eg derfor måttet tilbringe litt kvalitetstid med sofaen, er slitsomt å være sliten. Men ut på ettermiddagen kvikna eg jo til litt, og da Doc skulle drive litt uti hagen i finværet, ble eg frista til å være med. Måtte stålsette meg skikkelig om eg skulle bidra, så eg mota meg opp med en sigarett før eg tilbydde meg å rydde saloon til sommeren. Doc har foresten fått sykkelstativ på vogna nå, så denne sommeren blir det vel ingen bønn uansett.

I vinter ble det en del spontane fester her, så saloon så jo ikke ut. Vin, øl, cognac, whiskey, cider og det som verre var. Bordet var helt fullt med gammel moro, og i andre kroken like så. Verktøy, høyttalere, hansker, åpen boks med ananas, en sokk, ja det er mye rart som dukker opp her. Og heldige som vi er, det var jaggu noen uåpnet øl også. Men alt det som var åpna var jo ikke tomt heller, det fylte nesten ei sånn svær tinnbøtte. 50 lapp til den som drikker det!

Nå er saloon omsider rydda, vaska ned, og gulv er kosta. Vi har også fått tak i fire gamle saloonstoler til, så nå er det plass til flere, både utenfor og inne. Det ser med en gang mye triveligere ut, og det er igjen klart for seine sommerkvelder. Tro om ikke bryllupsdagen vår også vil bli feira i saloon? Det er jo under to uker til, men nå er det i allefall klart!

Før

Etter

 

Et nydelig vær til hagearbeid 

 

Er du klar for sommeren nå da?

 

 

 

12 thoughts on “KLAR FOR BRYLLUPSDAG

  1. Så bra at dere fikk de stolene jeg tagga Doc i🤩 første som slo meg når jeg så de være dere..amerikansk stil og slitt er jo så kult 🤠 saloonen deres er kjempestilig 🤠

  2. Fine de stolene! 😀
    Nja, jeg er ikke helt klar, må male (riktig nok kun vår del) huset og kjøpe nye hagemøbler + grill! SÅ tenker jeg meg at jeg nærmer meg 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top