TASSEN FÅR JAGE VILT

Flere av dere så sikkert på snap i går at eg lot Tassen jage ei elgku med to kalv, og noen har reagert på dette. Det er fullt forståelig at noen reagerer, for vi vet hva en hund kan gjøre med vilt. Det er snakk om instinkter, og bare noen få kjappe bevegelser før en kalv må bøte med livet. Men det at eg roste Tassen for å jage elg i går har faktisk gyldig grunn. Snappen ligger der frem til i kveld om noen fortsatt ikke har sett den. 

Mange av dere har sett hytteturen Doc og Kristian hadde i sesong 2 av Norske Rednecks, men få av dere vet hva som hendte meg da eg var aleine hjemme med Tassen. Gutta skulle være borte i to-tre dager, noe som vanligvis er null problem for meg så lenge bikkja passer på. Vi klarer oss jo stort sett, og sulter ikke ved brødskuffa. Var forberedt på å kose meg skikkelig de dagene. 

Da eg kom hjem fra jobb den mandagen hadde gutta reist, så eg gjorde den vanlige rutina med å løpe innom do før eg gikk ut med bikkja. Vi gikk en tur så Tassen også fikk gått på do, men det var på tilbakeveien panikken tok oss. Vi møtte ei elgku med to kalver, og hun var nokså sinna. Eg og Tassen løp alt vi orka, med elgkua i hælene, og da eg kom inn på gårdsplassen snubla eg så det sang!

Vel inne på sofaen begynte foten å hovne opp, men eg tenkte ikke mer over det før kveldsturen skulle tas. På med slippers og ut igjen. Tassen ble var på noe, men gikk på do og gjorde sitt. Da vi kom inn på gårdsplassen igjen sto pokker meg samme elgkua bak garasjen og venta, så eg fikk panikk og snubla igjen. Men vi rakk å komme oss i hus før elgen nådde oss. 

Morgenen etter var hele foten blå og dobbel størrelse, så eg ringte legen. Fikk time ganske kjapt, og ble henvist til Kongsvinger på røntgen. Heldigvis var ene bilen vår automat, så eg kom meg da frem, og ganske riktig var ett bein i foten knekt. Men da eg skulle kjøre hjem klikka det for termostaten i Cherokee?n. Automat eller ikke, eg kom meg ikke av flekken. 

Naf klarte ikke å skru ut termostaten og fylle vann, og i tillegg frakta meg i motsatt retning. Det hele endte med at eg måtte få to kompiser til å hente meg og bilen litt bortenfor Kongsvinger, og eg ble sykemeldt ut uka. Så når det kommer elg litt for tett på huset her, slipper eg gladelig Tassen ut i bånd.

2 thoughts on “TASSEN FÅR JAGE VILT

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top