Bilturen fra helvette!

For en god del år siden reiste jeg og noen kompiser opp på hytta seint en høst, for å kose oss med masse god mat og drikke. Ble nok mest drikke, og etter flere dager med det sto nervene i høyspent da vi titta ut av hytte vinduet tidlig morgen på hjemreise dagen og oppdaget snø… Jeg som sjåfør tenkte ikke noe spesielt over det, før en kompis begynte og le og sa du har sommerdekk du. Ja ja tenkte jeg, bare å kjøre pent det. Hytta ligger helt oppe ved tregrensa og det er noen rimelig bratte bakker på vei ned. 

 

Vi pakka bilen og satte oss godt til rette i en gammel voyager med skyvedører bak. Da vi kom til første bakke sier han som sitter foran med meg; begynner vi å skli nå hopper jeg ut! Det gjør jeg å, sa jeg å lo. Første bakke unnagjort og alle i god behold, men så kom vi til monster bakken. Jævlig bratt, ene siden fjell og andre siden rett ned, og selvsagt begynte jævelskapet på sommerdekk og snøføre å leve sitt eget liv. 

 

Akkurat da hopper han som sitter i passasjersete ut av bilen, og jeg tenkte som den gode sjåfør jeg var, at nei jeg må jo hoppe ut å sjekke om det gikk bra med han. Som tenkt så gjort, men akkurat i det jeg åpner døra og spretter ut hører jeg fra baksetet en stemme i panikk roper; NEI FAEN VENT VENT VENT, men for seint jeg lå allerede på bakken å så på han som hoppet først og hører han roper; hvor faen er Erik! i det vi ser bilen sjener fra ene siden til andre siden og forsvinner rundt en sving. 

 

Vi kommer oss raskt opp på beina og løper etter bilfaen, og får straks se at den står fint parkert ved siden av veien, med en halv sint og panikkslagen kar stående ved siden av og sier; jeg kjører herfra! he he. Så husk vinter dekk når man skal på fjellet nå på høsten 😉

 

 

One thought on “Bilturen fra helvette!

  1. Herlig levende fortalt:) følte nesten jeg var med på den turen over bakker og berg… 🙂 håper det gikk bra med alle:) Samtidig veldig viktig det du skriver med vinterdekk, tommel opp for den. Ha en finfin dag:)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top