Har jeg gått ut på dato??

Litt sånn som servelaten tre dager over best før datoen blir kastet selv om den fortsatt er like god, blir også mennesker kasta ut av samfunnet. Er det virkelig sånn at når man er blitt 2-3 år over 50 blir man sett på som en servelat, som ikke er god nok til matpakka, og blir kassert? Er man ikke lenger dugandes? Det lurer jeg litt på.

Fortsatt god etter stemplingsdato!

Har dessverre vært uten jobb litt over et år nå, og har søkt på utrolig mange, jeg har masse erfaring i flere typer yrker. For meg virker det som om man allerede har gått ut på dato etter fylte 50, for i de aller fleste tilfeller får man ikke en gang en tilbakemelding, og når man sjekker ser man faktisk at jobbene blir besatt av de som er langt under min egen alder. Kanskje fordi man heller satser på de yngre som er litt mere i startgropa. Dem trenger jo jobb dem også, men jeg kjenner jeg mister litt motet.

Litt tørr i kanten, men fortsatt fullt brukbar!

Er det flere som har har merket det, eller er det bare meg? Greit det er litt færre ledige stillinger nå, men uansett litt spesielt at man ikke får napp etter så mange søknader. Gjelder dette andre ting enn arbeidslivet også? Har man virkelig blitt en kassert servelat? I så fall er det diskriminering av alder. Jeg er uansett lei av å gå hjemme og vente på svar jeg aldri får.
– Doc

Snap / Insta

11 thoughts on “Har jeg gått ut på dato??

  1. Håper du snart får ein jobb å gå til og at du ikkje mister motet doc😅 for det e heilt jævlig å gå heima uten jobb. Er ufør men savner det å ha ein jobb å gå til. Så stå på doc og ikkje mist verken humøret eller motet.
    Mvh Odd Egil

  2. Nei, er ikke bare du. Nå er jg (heldigvis?) ufør etter mange år med plagsom sjukdom. Men ja, det virker som interessen fra arbeidsgivere avtar gradvis fra fylte 40 år, og er nær fraværende når man treffer 50, samtidig som arbeidsgiverne applauderer forslag fra staten om å heve pensjonsalder.

    Så ansett seniorene med erfaring da for svarte må man jo nesten si.

    Håper virkelig du får napp på en jobb snart, det å gå hjemme og skulle er driiiiit kjedelig i lengden.

  3. Hei
    Er i samme situasjon.Har vært ledig i 2 år og nærmer meg 60.Uten utdannelse i tillegg.Jobba siden jeg var 16.Ser ikke ut som om erfaring teller heller.Stå på
    mvh Stian

  4. vi trenger en vikar i butikken i Larvik. tenk og hyggelig og jobbe i Tools da 🤣
    kan hende det er litt lang reisevei.

  5. Prøvde og bytte jobb etter mine fylte 50
    år men det var ikke lett , Det jeg søkte på fikk jeg sjelden tilbakemelding på om jeg fikk eller ikke jobb , Det er vel ikke sånn det skal være att vi over 50 er gått ut på dato ,

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top