Ræv til besvær!

Søndagen var det nordlys på Vestlandet, eg som elsker nordlyset har gått med øynene limt på himmelen hver gang eg har vært utendørs siden. Håper å få et glimt av det, og når man ser intenst etter noe begynner man å se ting. På tur med Tassen nå begynte eg å se lys som fløy lekende over himmelen og var nå sikker på at nordlyset kom tilbake, tross skyene ja. Sto og kosa meg med lyset som gjentatte ganger fløy over himmelen, helt til eg skjønte at det bare kom fra bilene på motorveien.

En helt normal dag der altså.

Ja, det er sånn ca så trøtt eg er nå, for denne arbeidsdagen har vært like hard som i går. Vi er fortsatt i sesong, har mye å gjøre på jobb, og eg prøver virkelig å være effektiv. Skulle bare ta en snarvei og smøg meg elegant forbi en pallestabel da eg kjente det stakk i ræva. Klødde meg mens eg enda sto skjult, før eg trava videre. Kløen ga seg ikke, men begynte i stedet å svi, så eg bestemte meg for å sjekke. I hurtig gange forsvant eg inn på dass, flekte ned buksa, og ganske riktig, der sto den feiteste flisa!

Mota meg opp, tok et godt grep, og nappa til. Der var flisa ute, og med den fulgte ei teskje blod. Det blødde jaggu godt, for ja, det var nemlig ei feit flis! Fikk stoppa det, vrengt buksa over svongen, og kunne fortsette å jobbe. Da med god avstand mellom ræv og pall selvsagt! Men er det et tegn på at ræva er stor nok nå? Og før du spør, nei, eg tok meg ikke tid til å knipse bilder av flis i ræv da den skulle ut fort!

Men det er ikke bare jobben min som er i høysesong nå, vi alle er i gang med et oppløp til jul i disse dager. Mange er alt ferdig med julegaver, men har folk tenkt på julekalendere enda? Ikke det? Nei, da kan eg tipse om en som garantert slår an, i alle fall for voksne! Er du litt gira på ekstra hygge i desember kan nok DENNE gjøre susen, her får man masse spennende som kan krydre en mørk og grå vinter. Eventuelt DENNE om du ikke påvirkes av inflasjonen, er litt mer eksklusiv. Ellers kan eg tipse om mer barnslige kalendere en annen dag om det er ønskelig.

 

Snap / Insta

2 thoughts on “Ræv til besvær!

  1. Nå har jeg sluttet med julekalender. En morsom greie – men orker ikke akkurat det lenger… Har hatt hjemmelaget så lenge jeg kan huske…. hehehe i allefall siden barna kom til for 30 år siden… har også hatt til meg selv fra meg selv 🙂 Kan kjøpe en også. Mye spennende… men nei, ferdig med den. Julegavene tar sin tid inn mot jul.

    1. Derfor det er så enkelt å bare kjøpe en ferdig kalender i stedet for å pakke inn 24 gaver 🤩 Her har vi fortsatt kalendere begge to, pluss Tassen 😂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top