Doc om bygdesnakk!

Ligger her på sofaen  med tett nese og rennende øye, men sånn er det av og til. Mens jeg ligger her å kjeder meg litt tenker jeg litt på hvordan livet har vært de siste årene, og det har vært noen flotte år med mye nytt og morsomt, man har fått være med på alt fra TV opplegg og giftermål. 

Men har ikke bare vært moro heller noen nedturer har det blitt, men ikke så store å det må man jo selvsagt regne med. Folk man har sett på som riktig gode venner har blitt borte, men nye flotte venner har kommet til. Etter att man har vist tryne sitt frem på TV kassa har det jo blitt litt snakk og rykter mest gode, å det må man jo også regne med. 

Utrolig rart det der bygdedyret, som dukker opp og dolker deg i ryggen hvis man skulle finne på å stikke seg frem litt og kanskje ikke ta seg selv så høytidelig, er noe sånt som att på seg selv tror man att man kjenner andre el noe i den duren. Jeg er den jeg alltid har vært, det tror jeg de som virkelig kjenner meg og har kjent meg hele livet kan skrive under på. Vet også att det er mange som burde feie for sin egen dør før man uttaler seg om andre, men alt i alt bryr jeg meg vel ikke så mye om hva andre måtte mene egentlig.

Er masse nettroll og mobbere der ute; og til dere vil jeg si; i stedet for å slenge dritt anonymt burde dere være såpass at dere kan gjøre det med fult navn. Er faktisk mange unge sårbare der ute som tar seg veldig nær av alt det stygge dere klarer å gulpe ut av dere. Nesten hver dag leser jeg på sosiale medier om hvordan dere gjør livet surt for andre mennesker. Dere kan risikere å ødelegge ett annens liv, så skjerp dere. Det er faktisk ikke så vanskelig å finne ut av hvem dere er, husk dere legger igjen en ip adresse. Til slutt vil jeg ønske dere alle sammen en flott høst og husk; gjør mot andre det dere vil andre skal gjøre mot deg. Er ikke verre enn det 🤠

– Doc

 

 

 

Insta 

Facebook

Snap

24 thoughts on “Doc om bygdesnakk!

  1. Fint å væra seg sjøl, men jaggu har folk en mening om det også 😂
    Janteloven må snart slippe litt tak i folket, så det er høyde for å skille seg ut.😁
    Jeg digger dere akkurat for den dere er.🤠

  2. <3enig, og ja, det er ikke værre en det, bra talt, fint innlegg, dessverre sant, men viktig budskap<3 ønsker deg og dere en god høst, gjør noe fint, gjør noe bra og gøy og ikke minst må den bli fylt med kjærlighet<3

  3. Er nok stort sett sånn at de som sliter mest og kansje er verst er de som slenger med leppa om andre , og da stort sett anonymt , har de ikke baller til og stå frem , er det heller ikke noe og bruke tid eller irritere seg over , bare til og overse , de vil prøve og sverte andre og få frem reaksjoner for og kunne få vekk fokus på sin egen elendighet

  4. Satt faktisk akkurat å tenkte på om man måtte være politisk aktiv og støtte alskens gode saker offentlig for å være ett fullverdig medlem av samfunnet. For da ligger jeg dårlig an altså.
    Og snakker om bygdedyret; Jeg fikk høre at jeg hadde forlatt mann og barn, flytta 25 mil og blitt lesbisk. Måtte sjekke under skjørtet til gubben, jeg da. 😛

  5. Kristins hverdagsblogg: Haha, ja det er mye rart det bygdedyret vet, som man ikke vet selv :p Best å bare la de snakke og overse, kanskje det da ikke er like moro etter ei stund 😉

  6. Jeg er helt enig. Erfarer det fra tid til annen og senest i dag dukket det opp en mld fra ett nett troll nok en gang som viser klart at det at andre har det bra og kommer seg litt opp og litt frem (med små steg) både på tv fronten og i kjærlighetslivet så kommer det en apekatt å prlver å legge en demper på stemningen. Vel… nå skal jeg hjem og spore opp personen som la igjen ip.adressen sin og da finner jeg både han og mobilen/pc’n hans. Netttroll er ikke like tøffe ansikt til ansikt, men gjemmer seg bak ett tastatur og tror virkelig de er kule når de holder på med dritt slenging og baksnakking.
    Støtter dere Doc og Helene

  7. Flott skrevet Doc! Bygdedyret og nett-trollene kan være grusomme til tider, en ting er å angripe voksne mennesker… Noe helt annet når det går ut over ungdom som ikke har den samme livserfaring som oss…! Folk er gjerne tøffe i trynet, helt til de blir konfrontert “face to face”…!

  8. Daniel Walstad: Hehe ja, det er alltid noen som har så kjedelige liv at dem må leve seg inn i andre sitt liv :p IP adresser er fine greier som mange ikke tenker over 😀

  9. God bedring! og ja..bygde snakk blir det alltid..uansett…og særlig om man stikker seg frem……Glad jeg er blitt eldre og slipper så mye netttroll og andre troll…hihih…Ha en god kveld!

  10. Folk liker å slenge dritt . Men det sier litt om de som personer .De kan ikke ha det bra med seg selv. Folk burde feie for sin egen dør .

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top