Helvetes julestjerne

Reklame |


Da er jula over oss igjen med alt det flotte den har med seg, masse god mat og drikke. Lys og pynt i en hver krok er forsåvidt koselig det, men hvert jævla år drar kjærringskramlet inn dissa helvetes julestjernene som jeg er rimelig allergisk mot, så nå går det i snørr og rennende øyer til langt over nyttår.

Hu hadde visst glemt det sier hun. Ja vel, fort gjort å glemme det ett år, men hvert år glemmer a vist at jeg reagerer på disse pokkers juleblomstene kalt noe så dumt som julestjerne. Ikke ligner dem noe videre på noen stjerne, og ikke er dem spesielt fine spør du meg.

For meg skal julestjerna henge over huset der a jordmor Mattja bor, der kan den henge å lyse så mye hu vil. Ikke stå på stuebordet mitt og gi meg røde øyer, rennende nese, med påfølgende høye nys med så høy hastighet at jeg i tillegg må reise meg fra sofaen å tørke av TV skjermen omtrent hvert femte minutt.

Så nå er hagla lada og disse pokkeres blomstene satt ut som blink. Hvis a neste år kommer å sier, nei det hadde jeg glemt, da skal kjærringskrammlet få se julestjerna over huset hennes Mattja på mye nærmere holdt enn få har gjort før henne. Nå kan a kjøpe denne stjerna HER, så får vi kanskje julefred til slutt.

God jul fra Doc!

4 thoughts on “Helvetes julestjerne

  1. Kansje ikke like koselige,men kjøp en kunstig julestjerne i stede. Kansje han ikke blir så sint neste år.

  2. Kløpp vekk “knottane”/knoppane så er i midten av julestjernene så er dåke kvitt problemet. Da e da så e dei egentlige blomane på julastjernene å so skapa allergi. Ps: vask henda godt etterpå for den kvite guffa som kjem ut når du kløppe av e giftig.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top