Kan du gi faen?!?

Det er et uttrykk eg har brukt så lenge eg kan huske, og det har funka forbanna godt, og det lyder; Drit i verden, eller gi faen i verden! Det handler om livskvalitet, egen lykke, og det å gi faen i hva andre måtte mene. Dette lærte eg i ung alder, og det har gjort meg til den eg er i dag. 

Har du noen gang brukt tid på å virkelig tenkt over hva som gjør akkurat deg glad? Eller lever du etter det som forventes av samfunnet? Du skjønner det at det er uhyre viktig å tenke på deg selv innimellom. Det er alltid noen som har en mening om alt, bedrevitere som vet alt om hvordan livet skal leves. Vil vi virkelig at andres oppfatninger av livet, og andres fordommer skal begrense vår livskvalitet? Eg vil IKKE det, eg styrer ut i fra det som er moro selv, eller det å gjøre sprø ting med Doc. Der går det jo aldri tomt for ideer, han er veldig god på moro. 

Eg vet hva hjembygda sier og tenker om meg. Noen sier at; fy faen så tøff den jenta er, hun gjør akkurat det som passer, og koser ræva av seg. Men det er også dem som sier; fysj, at hun tør å drite seg ut og vise seg sånn offentlig. 

Det eg og mange andre tenker om akkurat den saken, er at man må drite litt i omverden og heller ha det litt moro. Det er mye rart som skjer rundt oss, mye vi misliker innen både politikk, kultur og ikke minst bygdesnakk, men folk bør lære å drite i det. Om du kan få bedre livskvalitet av å slå deg litt løs, hvorfor da bry seg om hva bygda mener om det? Det finnes ingen fasit på hva som er livskvalitet. Om du vil trene 5 dager i uka, eller om du vil drikke deg i null i helgene, gjør det som gir DEG ekte glede. 

Tenk litt mer på deg selv, tør å være deg selv og vis at du driter i snakk, for det er eneste måten å stoppe snakkinga. Den beste følelsen i verden, den får du faktisk ikke før du skjønner at du lever for din og dine nærmeste sin lykke. Gjør det beste ut av det du har, og kos deg med de du har rundt deg, og nyt det livet du selv trives med. Ikke la noen verken holde deg tilbake eller pushe deg noe sted, du er nemlig sjef over din egen lykke, og INGEN andre har rett til å styre det. Kos deg og drit i verden, og lykken vil komme automatisk!

Dette er ikke bare noe eg skriver, det er faktisk sant; om noen snakker om deg, betyr det bare at du lever et mye mer interessant liv enn de som snakker!

16 thoughts on “Kan du gi faen?!?

  1. Er så enig med deg Helene🙏😘Orker ikke forholde meg til hva andre mennesker mener om hvordan jeg/vi skal leve👍Livet er for kort til det🌺

  2. Er så enig med deg.
    Lever i mitt eget tempo. Driter i hva andre mener.
    Livet er for kort til og ikke nyttes.
    Ha en fin kveld.

  3. Av og til, en sjelden gang, når fag blir for kjedelig. Ja, som Psykolog har en fag resten av livet. Men tilbake til saken. De gangene jeg vil le, riste på hodet, går jeg inn og leser rosablogger, eller de øverst på Side 2 blogg. Jeg ser av og til at du kommentere. Hva tenker du om disse, som kun har interresse for hvordan de ser ut, alle med silikon, fylte lepper, osv. Ta M Halvorsen som bare måtte legge ut at hun var på Tinder, og nå handler det om alle mennene som sender melding? Alle skal ha lettkledde, redigerte insta bilder. Hva tenker du om dette? Vet du? Jeg leser din blogg fast. Fordi den er så fri for slikt, du gir av deg selv, ja du er en favoritt rett og slett.

  4. Ida: Takker for tilbakemelding 😉
    Det eg helt personlig tenker om å operere kroppen; tror neppe alle gjør det for egen del. Det virker å være folk som har feil oppfatning av hva andre mennesker synes er pent. Mange bloggere gjør det for å få lesere, men de fleste som følger med på sånt vil eg tro er unge mennesker som er usikre og selv drømmer om å operere kroppen. Personlig ville det følt som et skikkelig nederlag om eg skulle måtte fikse på kroppen for å bli likt av andre, folk får ta meg for den eg er 😉
    Mange sier dem gjør det for egen del, for selvtilliten, men hvordan få selvtillit bygd på et falskt sexfiksert utseende..?

  5. Vel talt! Det er viktig å leve for seg selv, og sin egen lykke/glede! Hvis folk har et problem med hvordan jeg lever, eller hvordan jeg ser ut, så må de gjerne det! Jeg endrer meg aldri for andre!!! Og hvis de har problemer med det, jaja da har man oppnådd at de har noe å bruke energi på den dagen! Da har man egentlig gjort de en tjeneste, siden de ikke hadde noe annet å ta seg til tydeligvis…! Jeg bruker heller energi på det som er morsomt, og gir meg noe tilbake…! Så kan alle som har et problem med det seile sin egen sjø…! 😉

  6. Ida: La meg omformulere litt, det finnes selvsagt de som opererer og fikser på ting av medisinske årsaker, og det er eg helt for. At man kan rekonstruere et ansikt til noen som har vært i en ulykke, eller det at man kan legge inn silikon etter brystkreft, og sånne ting er virkelig bra 😉

  7. Det er så sant…og man må huske å være sjef i eget liv! OG den sjefen må være litt flinkere til å shite i hva andre mener og tror…og leve sitt liv akkurat som man selv vil….Det er så sant…Ha en god kveld!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top