Kaos!

Det var det med å være litt på etterskudd da. Vet ikke nå om dette er å være tafatt, eller om vi rett og slett bare har mange baller i lufta for tida. Skreiv vel om det sist uke, kan lese det HER. Av og til løper tida unna på grunn av fjas, og det gjorde den også nå. Doc hadde jo planer om å legge om dekk på Forden forrige mandag, noe han aldri rakk å gjøre fordi han nå har ny cutter/plotter til folietrykk.

Han her måte stå pent hjemme i dag gitt

Det var nå spådd snø til i dag, og for en gangs skyld stemte så klart dette varselet. Den som sto her i dag tidlig med en svær og tung pickup på sommerdekk, det var da meg. Forsøkte å ta den ut, men kom ikke langt før eg forsto at dette var tull. Selv med 4WD på sto eg bare å spant på flat mark. Forsøkte også å ikke gi gass, bare la automatkassa styre farten, med bitte litt hjelp kom eg da opp i 30. Men da eg skulle bremse for å svinge av ca 200 m borti veien her, seilte eg fint forbi. Med ca 100 m bremsespor var det jo bare å snu. Rygga tilbake til den avkjørselen eg først hadde planer om å ta av, og fikk omsider snudd der. Med antydning til helling spant jo bilen på alle fire med bare automatkassa som drivkraft, men kom meg til slutt tilbake på gårdsplassen her.

Mens eg tenkte at det måtte bli en feriedag i dag, så eg at naboen Linda var ute med hunden Enya. Ropte og hoia på henne, og det endte med at hun faktisk kjørte meg på jobb. Da snakker vi snill nabo. Hun hadde nye vinterdekk og fremhjulsdrift, så hun hadde ingen problemer på dette føret. Eg rakk jobben sånn noen lunde, og Doc henta meg da eg var ferdig.

Nå som første snøen har kommet, og vi har huset fullt av Lerum julebrus, fant vi dermed ut at det var på tide å smake på årets pinnekjøtt. Så nå lukter det jul i hele huset her, og nei, eg synes ikke det er for tidlig. Mens kjøttet sto på kok bytta endelig Doc til vinterdekk på Forden, så da bør eg klare å komme meg på jobben i morgen, *bankibordet*. Men vi er ikke ferdige enda vettu, for kjøttet skulle koke i 3-4 timer. Underveis røk så klart platetoppen flere ganger, og siden vi nå ikke har ved til ovnen i saloon, måtte Doc fikse dette midlertidig. Blir nok til at vi ringer Ikea i morgen ja, en platetopp skal vare mer enn ett år!

Nå er det nye pigger her!

Nå som det ser ut til at ting endelig er på stell gleder vi oss til en (litt tidlig) sein julemiddag her i huset! Har du smakt på julemat enda?

 

8 thoughts on “Kaos!

  1. Sjelden jeg legger om før etter første snøfall, iår fant jeg ut jeg skulle vøre forran skjema og la om på lørdag mens de første snøfjona dalte ned rundt meg.
    Angra ikke idag da, og fikk vøre vitne til endel idiotkjøring… En som dro forbi meg og bilen forran meg (som var på sommerdekk) slædda opo gjennom bakken. Tenker litt, man har det aldri så travelt med å komme fram at man ikke risikerer å komme frem i det hele tatt.
    Ikke smakt på julematen enda nei. Nyt middagen, og ja en platetopp skal vare i mer enn ett år

  2. Roger: Hehe, ja det er alltid noen. Man kjenner fort hvilken kjøring føret tillater, da er det best å faktisk kjøre etter forholdene.
    Platetoppen røk en gang til her nå, så det blir ikke middag før om en time ca.. :p

  3. Eva: Fant det på Kiwi 🙂 Men det var ikke billig!! Anbefaler å sjekke Meny heller, for Kiwi hadde bare det aller dyreste og first price, siste var jo mer bogkjøtt enn pinner..

  4. Det var nok ikke lurt å prøve seg på dette føret som var på sommerdekk..så bra du ikke kom så langt…farlig! Er så glad jeg ikke må ut når det første snøfallet kommer….da er det kaos..samme om det er meldt…hihih..Pinnekjøtt smaker samme hvor tidlig det serveres….nammmm….og lukta!! herlig!! Ha en god kveld!

  5. Toini: Hadde jo trodd det skulle gå på 4wd, men det var altså slede, og bare å snu :p Pinnekjøttet ble godt omsider, sånn kl 21.30 kunne vi endelig spise 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top