Tannlaus pingle!

For en mnd siden var eg innom tannlegen, da ble det bare tid til å smile og ta bilder, mer om det HER. De fant noen hull og litt smårusk, så eg fikk ny time i dag da. Var sliten og uvel i utgangspunktet i dag, men reiste likevel med friskt mot da eg aldri har hatt noen problemer med tannleger før. 

Pingle skulle vise seg å være en undervurdering av hva eg hadde blitt. Det skulle nå tas et hull mellom to jeksler, men siden ene jekselen faktisk var løs ble det vurdert andre metoder. Tannlegen ville sette strøm på tanna for å sjekke om nerva fortsatt var intakt, dette for å utelukke evt rotfylling. Men Dask fikk panikk, både angående strøm i kjeften og rotfylling, og med grønt skjær i trynet måtte eg legges med hode lavest. 

Tanna mi var altså blitt råtten som følge av betennelser ved Crohns, og heldigvis kom tannlegen frem til at den måtte trekkes uansett. Da slapp eg jo både strøm og rotfyll, som forøvrig høres ut som en skikkelig rølpefest. Men så etter noen sprøyter med bedøvelse, ja tanna var raskt ute, kom grønnfargen tilbake. Eg måtte igjen ligge med hode lavt, og følte meg skikkelig puslete der. 

For å veie opp for denne pinglete oppførselen, valgte eg å reise rett på jobb etterpå. Kjøpte med en pakke Paracet på veien. På jobben ble eg stort sett sittende i garderoben, prøvde å stoppe blødningen da. Og sånn for å øke pinglefaktoren enda litt, eg tåler tydeligvis ikke eget blod lenger! Gjorde et forsøk på å sjekke Mail og avvik, men etter å ha lest samme mailen 12 ganger uten å ha skjønt noe, logga eg av og stakk hjem.

Skulle koke meg tomatsuppe hjemme, men det var jo ingen rein kjele, så eg tok en litt for liten kjele og hadde i litt mindre vann. Inn med noen sterke painkillers, så når suppa var ferdig sovna eg før eg fikk spist. Nå har eg omsider fått i meg mat da, men med så mye painkillers innabords er jo kvalmen tilbake for fullt. Tenker Doc får kjøpe noe «rett i koppen» supper til meg, så tar eg kvelden rimelig snart. 

Eg er nok ei tannlaus pingle, men nå lever kjeften min opp til det å være redneck da! Og tannlege Brian Tierny på Jessheim kan absolutt anbefales!

14 thoughts on “Tannlaus pingle!

  1. Uff..stakkar….føler med deg….og det med å bli helt grønn…det kommer jo helt an på dagsformen…hva man tåler…så du hadde nok bare en dårlig dag…..Jeg blir grønn bare av å gå inn til tannlegen…hihih God bedring!

  2. Du kan få dekket tannlegen når du har mc og uc . Ta en prat med lege og tannlege.
    Jeg har uc og får dekket min tannlege ettersom medisinene mine går utover tenna.

  3. Ja tannlegeskrekk her……………. det er lov å være pingle når man skal gape opp…………… godt at de kunne ta tanna da, så slapp du strøm og borring…………….. huff for en opplevelse………. også etterpå da……….. smerter og kvalme…. Håper du er bedre i dag! Tannleger er noe herk men kjempeviktig å gå dit og holde tennene ved like!
    GOD BEDRING! Tannløs gjør ingenting når det er helt bakerst :_D

  4. MJmettejosteinsdatter: Tannlegen min er heldigvis veldig tålmodig og flink, så eg gruer meg ikke for å reise tilbake. Men akkurat der og da, når det står på, er skikkelig ukomfortabelt! Og smertene etterpå… Holdt meg hjemme i dag med litt painkillers, ble helt utkjørt av dette eg :p

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top