Hvorfor gadd eg?

Hadde ikke tenkt å skrive noe i dag, for det at eg trakk ei tann i går har slått meg helt ut. Mer om det HER. Vet ikke om det er smertestillende eller tannlegeskrekken som tar energien, men en ting er sikkert, med crohns er det fælt lite som skal til før man blir sliten. Har lagt på sofaen med bikkja mesteparten av dagen, men utpå ettermiddagen kvikna eg til litt. 

Bestemte meg for å ta litt enkel pelsstell på Tassen, han har begynt å få så mange knuter rundt ørene. Det er jo noe eg kunne gjøre i sofaen og i eget tempo, så eg fant frem noen kammer, børster, ei saks, og ei bøtte med godbiter. Først var det utrolig nok helt OK for han at eg rota rundt i pelsen, han liker det ikke, men godtok det fordi han prøvde å hypnotisere godbiter ned fra bordet. 

Fikk klippa bort de verste knutene, men da eg skulle prøve å kamme ut småfloker slo gutten seg vrang. Denne gutten har bevegelser en ikke skulle tro fantes når det er noe han ikke vil. Da eg holdt godtebøtta over hode hans fikk eg faktisk kamma ut resten, og han fikk selvsagt velge godbit fra bøtta selv etterpå. Det var nok stas. 

Men etter denne seansen med en hund som jobber i mot, og pels som fyker over alt, måtte eg pokker meg tørke litt støv og vaske sofaen også. Den som ble totalt utslitt og igjen havna på sofaen var meg, og nei, eg kommer nok ikke til å ta pelsstell i stua flere ganger!

 

 

6 thoughts on “Hvorfor gadd eg?

  1. Tassen ble jo fin da. 🙂 Du har fortjent å flate ut på sofaen etterpå. 🙂
    Pelsstell kan være “gøy”. (Sarkastisk ment.) Jeg har hatt to kinesiske nakenhunder, en puff, (med pels) og en som liksom skulle være naken. Men han hadde ganske høy behåringsgrad likevel…. Bahhhh.
    Puffen kunne jeg gjøre som du gjorde. Ta’n på fanget og “kose” ut klumper i pelsen, også var det kun å barbere snute og brystkasse. Men den som var naken???? Gud bedre!!! Den måtte barberes på hele kroppen bortsett fra hue, hale og nederst på labbene for at den skulle se representativ ut.
    Var fanken meg mer stell med “pelsen” på den enn den som hadde pels.

  2. Ja det er ikke godt å være energi tom…Da hjelper det ikke om man jobber sittende…ALT er slitsomt…Glad jeg har lettstelte hunder i pelsen…hihih…men har en langhåret katt som får sånne floker og de river jeg fra hverandre…så løsner de…og noen må klippes…Kjøpte også en sånn barberblad til å “beskjære” øyebryn med…sånn lang stang med litt blad nederst..Den var også fin å sage av knutene med….Har du prøvd med litt babyolje rundt ørene? om det er der han får mest? det kan hjelpe…God bedring og håper energien kommer løpende til deg!

  3. Kristins hverdagsblogg: Hehe nå er nok ikke Tassen så villig som det kanskje hørtes ut her, brukte to timer bare på område rundt halsen i dag.. Han hater det virkelig, men er så totalt matvrak at det går å lure han innimellom 😉

  4. Toini: Han har så mye underull at han kan få knuter på hele kroppen om det ikke vedlikeholdes ukentlig, men det hender eg bruker litt balsam når han bader, det hjelper jo litt. Min forrige hund var blanding mellom langhåra chihuahua og japanese chin, og etter den sverga eg på å aldri mer ha langhåra hund. Men så skaffa mamma og pappa denne, og pappa ble allergisk. Mittelspitz er allergifremkallende. Så vi overtok Tassen for å fortsatt ha han i familien, tar man til seg et sånt ansvar må det jo følges opp 😉 Har heldigvis gått seg til her, så det er ikke noe problem 😉

  5. Kristins hverdagsblogg: Absolutt 😀 Mittelspitz er jo kjent for å være ekstremt slu når det kommer til mat og godbiter, så han her gjør nesten hva som helst for å få smake 😀

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top