Krise!!!

Da er vi jaggu inne i julebordsesongen igjen, rart hvor fort tida går hvert eneste år. Men denne sesongen ja, det er tiden hvor mange pynter seg litt ekstra for å imponere sine kolleger litt ekstra, hvor man skal spise feit mat, hvor man gjerne får litt mange drikkebonger, hvor det er nachspiel på annethvert hotellrom i det ganske land, og hvor noen våkner opp dagen derpå med en følelse av å ha gjort alt annet enn å imponere sine kolleger.

Ved første øyekast ser kanskje denne kjolen grei ut, men…

På denne årstiden ligger sommeren godt tilbake, og man har hatt god tid til å glemme sommerkroppen. Man har dytta innpå fårikål og annen feit kost, og all form for trening har sakte men sikkert svunnet helt hen. Så skal man finne noe å ha på seg til årets julebord. Man har gjerne den lille sorte som passer til alt, men passer den fortsatt til kroppsfasongen? Det er bare å begynne å gå gjennom klesskapet, fra venstre til høyre, og prøve alt som går under kategorien penklær.

…glidelåsen er ikke til å rikke på. Og dette er min nyeste kjole.


Først den eldste, den er så gammel at det liksom ikke er noe krise om den ikke passer. Og som forventa, hadde ikke sjans til å lukke glidelåsen bak. Og neste i en havfruefasong, hadde ikke sjanse til å få den over reva før eg hørte et sting ryke. Da ga eg blaffen i resten fra samme tidsepoke, og fortsatte med en litt nyere. Ja ny for meg er to år gammel, kjøpte den ca 15 min før bryllupet til Nina og Jonny fordi glidelåsen røk i den eg egentlig skulle bruke. Men til min store overraskelse hadde også denne kjolen lidd av den sagnomsuste skapkrympingen, og eg måtte se slaget tapt.

Fant frem et 11 år gammelt skjørt og en pen topp fra samme tid, dette er i god stretch og kan dermed brukes i ytterste nød. Men! Det er bare om eg får bort den stygge flekken midt på ene puppen, har kasta den til vask, så får vi se.

Nødløsningen med flekk på puppen


Noen kan være heldig og finne noe brukbart i skapet, men om ingen ting passer (som i mitt tilfelle) har man garantert gjort den tabben å starte kjoleprøvingen litt i seineste laget. Igjen. Om to dager er altså dette julebordet, og eg har ikke en tråd å ha på meg. Hvorfor kommer alltid en krise i siste liten? I morgen etter jobb skal eg derfor ta en runde på shopping, og da må alle krysse fingrene for at eg finner noe. Om noen har tips til en fin og ikke minst BILLIG kjole (som passer til boots) på Kløfta, Jessheim, Vormsund eller Årnes, skrik gjerne ut, men noe lenger enn det gidder eg ikke kjøre. Jada, skal selvsagt oppdatere dere underveis på snap og insta!

Snap / Insta

8 thoughts on “Krise!!!

  1. Hahahah. Dette tror jeg mange kan relatere til… Jeg begynte for én gangs skyld å trene for noen uker siden, så jeg slipper kjøpe nytt, men slik har det ikke alltid vært!

  2. Mye fint på Jessheim. Både på Floyd og vero moda har jeg sett mye flott🥰 lykke til i prøvingen. Sikker på du finner noe fint.

  3. Hahaha,du er morsom og herlig ærlig😂😂Du finner helt sikkert noe før julebordet,ha en fin fredag😍🎅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top