Når velferdsstaten bryter ned pasienter!

Siden noen mener eg ikke ser syk ut, var planen å lage en vlogg i går hvor dere fikk se meg på det værste, men eg klarte det faktisk ikke. Eg lå på sofaen helt utslitt og matt, og tårene bare trilla uten stopp pga smertene. Mageknipen er eg vant til, selv om den var noe verre i går, men hofter og knær slo seg også helt vrang. I tillegg hadde eg så kraftig hodepine at eg var kvalm og klarte ikke sitte oppreist. I dag er heldigvis formen noe bedre igjen, og hodepinen er i det minste borte. 

Venter fortsatt på tlf fra legen min, etter å ha purra flere ganger. Hun hadde jo satt meg opp på time til intravenøs medisin forrige fredag, men det var skjedd en feil, og medisin uteble. Det kan du lese om HER. Legen sa selv det hasta i mitt tilfelle, for betennelsen hadde blomstra opp skikkelig, og eg kom til å bli mye verre om ikke eg får medisin asap. Vel, her sitter eg og venter da, på en lege som påstår det haster, men ikke gidder å stå til ansvar for en feil hun har gjort. 

Tankene nå er mange. Kanskje eg ikke er så dårlig likevel, når det ikke er så viktig for legen å rette feilen, at gårsdagen kommer av noe annet? Kanskje legen rett og slett bare gir faen? Er ikke helsa viktig for sykehuset? Er det virkelig dette som er velferdsstaten? Nei, man skal ha god helse for å stå i helsekø, så man må bare bite det i seg, late som man er frisk, og presse seg videre noen skritt til. Det er hva eg har gjort meg vant til siste året. Eg jobber mye mer enn legene anbefaler, for uten rutiner, en jobb å gå til, bryter man bare sammen. Det får holde at den fysiske helsa skranter, om ikke eg skal stenge hele verden ute i tillegg!

Nei, vi får tales, eg har klær å henge opp, mens eg fortsatt klarer å stå oppreist!

Follow my blog with Bloglovin

2 thoughts on “Når velferdsstaten bryter ned pasienter!

  1. Det er velkjent, man får kommentarer om at du ser jo så frisk ut. Ja, for de ganger du ser meg er gjerne på mine gode dager.
    De dagene jeg er dårlig ser du meg ikke.
    Andre kommentarer er Du kan vel ikke være så aktiv, du som er syk. Og er du ikke aktiv så kommer det Du må jo komme
    deg ut og være i aktivitet, da blir du så mye fortere frisk.
    Etter å ha prøvd alle måter så har vi funnet ut at uansett hvordan du lever så er det alltid noen som mener du gjør det feil, og derfor har vi kommet dit at vi bryr oss veldig lite.
    Håper jo for din del at du snart kommer i gang med medisiner som de mener skal hjelpe.
    Man skal søren meg være frisk for å orke å stå i det å være syk i Norge noen ganger. Lykke til og god jul.

    1. Ja, mye sant det. Eg bryr meg egentlig ikke så fælt mye, tenker bare at det er mange som kanskje trenger en forklaring på hvordan det faktisk er 🙂
      Takk og god jul til deg også 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top