Altså Skjåk!! Del 1

Altså Skjåk leverte nok en gang, det er så mye artig som skjer at det spørs om eg må ta det i flere omganger nå. Det var meldt mye regn, men vi ga blanke. Litt vann får ikke ødelegge en god fest. Leverte Tassen som planlagt, og dura avgårde mot Skjåk. Etter en handlerunde i Vågå og dasstømming i Lom var vi plutselig ved innsjekk, og like etter ferdig parkert.

Bobla over vettu!

Bare for å gi et perspektiv på hvor stor gjeng vi var, vi hadde over 20 plasser på campen. Gjett en gang om det ble livat! Antrekkene mine for årets festival var forresten veldig inspirert av Beth Dutton fra Yellowstone. Søte sommerkjoler i DENNE stilen og fasongen, til gamle godt brukte arbeidsboots, sånn som hun går kledd hjemme på gården. Digger dama, men eg som garantert er noen kg mer kunne da i det minste kalle meg Fat Beth.

Flere som bobla over gitt!

Så fort folk begynte å komme seg på plass var det bare å få ut stoler. Vi satte oss bort til nærmeste nabo, som var leieboeren (søstra mi ja) og gemalen Jan, og det gikk ikke lange tida før vi var ganske mange der. Bordene var fulle av artige og praktiske kopper og glass, som inneholdt varer fra både pol og bolag. Og bort kom jaggu vokalisten i Bootlegs med sin fru, da fikk vi live musikk på campen. Foreløpig uten en eneste regndråpe.

Lykke i låven!

Litt ut på dag kom regnet, men da satt eg inder teltet på Green Hills (en av scenene på countryen) og så på Frode Haarstad og Jan Ytterland, så det gikk helt fint. Litt seinere spilte Fat Fred and the possumhunters inne i låven, også da gikk vi klar regnet, men her dukka en ny utfordring opp. Strømmen gikk plutselig! Men hva gjør vel det? Fat Fred fortsatte å showe i mørket til strømmen ble fiksa.

Too Far Gone!!! Foto: Thomas Pettersson

Siste konserten vi fikk med oss torsdagen var Too Far Gone på hovedscenen, og de feira 30 år på veien, så der ble det fest! Nå fikk vi merke regnet, men eg tror oppriktig at alle ga beint blanke. Dansegulvet var ikke akkurat tomt der vi plaska rundt, og Gud så gøy vi hadde det! Etter den konserten var eg faktisk så pass oppegående at eg gikk rett og la meg, måtte bare få av de våte klærne og kaste meg under dyna. Tror ikke Doc var stort seinere i seng heller.

Men vet du hva? Vi må fortsette i morgen, for det blir for lang blogg med alt i en! Noen få bilder har havna på instaen vår, ellers har du sikkert sett mye rart på snap. Vi prates uansett videre i morgen!

Snap / Insta

One thought on “Altså Skjåk!! Del 1

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top