Altså Skjåk!! Del 2

Var egentlig i helt ok form da vi våkna fredagen, for eg hadde fått «dritepille» hos Jæns med Æ. Ja, her er vi ekte og ærlige. Han sliter med mye det samme som meg og var godt forberedt med piller mot festivalmage, hvilket han gladelig deala ut til alle som måtte trenge. Dette funka jo greit, så etter litt fast føde og gode mengder iste var inntatt var det tid for boblefrokost. Vi benka oss utafor bilen vår en gjeng, lot korkene sprette og boblene falle lykkelig ned i svelget.

«Mor og datter» Foto: Thomas Pettersson

Etter ei stund kom Tonje, ja altså dattera til Doc, men eg kaller henne dattera mi også. Hun er akkurat sånn datter eg har ønska meg hele livet, er så stolt av den jenta at eg sprekker. Hun ville for første gang bli med på festival, og vi fikk selvsagt ordna plass. Da bilen og teltet var på plass ble hun med bort til gjengen hvor vi ble sittende ei lita stund før konsert.

Vi var jo faktisk tre generasjoner på festival i år! Mamma, Tonje og meg!

Først ut fredagen for vår del ble Hilljacks på Green Hill. Eg hadde også fredagen et antrekk inspirert av Beth Dutton, med søt kjole og gamle boots. Av en eller annen grunn havner alltid gjengen vår midt fremfor scenen der, og vi koser ræva av oss! Det ble til og med linedance på meg og muttern, men det gikk ikke lange tida før eg bokstavlig talt hadde dansa bootsa i filler. Jo, de hadde vel egentlig gjort jobben sin, tror de ble kjøpt tidlig 90 tallet.

Klarer ikke sitte stille vettu! Takk til Marianne som foreviga dette øyeblikket!
De nye var nok litt penere ja.

Vel vel, med løyve fra Doc til å handle nye tusla eg og Tonje ned på stabburet for å shoppe. Hun kjøpte seg en kjempefin brun hatt, og eg endte med noen fine svarte og hvite boots. Helt ærlig vet eg ikke hvor det ble av de gamle, hadde tenkt å omsålere de igjen (for fjerde gang), men finner de ikke noe sted. Dessuten var dagens kjole litt trang, så vi gikk ned på campen så eg fikk bytte kjole. Ja, for det var vær til sommerkjoler nå.

Gjetter at Hilljacks var midt i My Church her, Doc på bordet med Karina er intet unntak da!

Omsider havna Tonje og «mor» inn i Låven for å høre litt på Fat Fred, men da det hørtes musikk fra hovedscenen løp vi ut. Nå var det Hilljacks igjen, og da måtte jo vi selvsagt ut og danse. Været hadde forresten holdt hele fredagen, så nå var alt fryd og gammen. Etter mye dans og moro måtte vi ha litt bakt potet og pommes frites før Lee Matthews kom på scenen. Steike for en dyktig ire! Han lagde greit med liv, faktisk så bra liv at vi bare fant senga etter konserten.

 

Snap / Insta

2 thoughts on “Altså Skjåk!! Del 2

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top