Blir en real oppvask i morgen!

Det er vel ikke til å stikke under en stol at formen er noe redusert etter helgas strabaser på dansegulv og i bar, men likevel ikke så verst. Noen tenker sikkert «hvorfor går hun på fest når hun har kroniske sykdommer?», mens eg tenker at eg elsker livet mitt og nekter å gi opp tross kroniske sykdommer. Det går uansett ikke ut over stort annet enn antall turer på dass.

Foruten litt startvansker på jobben har det gått greit. Du vet kaffen gjør susen, men i dag hadde eg glemt den skinnende grønne termokoppen min, så det ble et pappkrus fra regnskogen. Hadde også «glemt» lunsj i dag, for det var kalkunstekels i kantina, og de er sjukt gode. Tallerkenen var nærmest sleika, måtte jo ta igjen på marsvinet etter eg hadde ofra litt regnskog til kaffen.

Tør ikke legge ved bilde av skittentøyskurven.

Hjemme ble eg grepet av panikk da det sto fiskegrateng i ovnen. Det svimla for meg, men i stedet for stjerner så eg flaksende strømpriser. Likevel klarte eg ikke tenke lenger enn eg kunne ha kasta meg selv da eg satte på en klesvask, var nok litt susete etter helga likevel der. Heldigvis var Doc rask med å slå den av.

Mens øygrupper krymper bort i klimakrise skrider klesvask og oppvask frem som stolte fjell på grunn av strømpriser i de norske hjem. Vel, i Sør-Norge i alle fall. Dusjen tok vi i går, så det burde vel holde til i morgen. Vi er ikke kjent med anstrengende bevegelser eller høy puls her i dag, så det burde være bankers. Det loves billigere strøm i morgen, så da skal vi nok få reingjort både underbukser, mugger og kar!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

5 thoughts on “Blir en real oppvask i morgen!

  1. Tok en sjanse i beg av september og fikk fastpris for november og desember, ikke direkte billig det heller, litt gambling, 1.19 kwh inkl mva, månedsavgift og eventuelle påslag, så det eneste som biter oss i rævva er nettleia. Med maksprisen idag virker det som ett smart valg, tida vil vise.
    Kantinemat må til noen ganger, kaffe er must, selv i pappkrus, men helst i termokopp.

  2. Det er jo bare helt sykt for noen strømpriser det var i går, ble ikke mye vaska her heller for å si det sånn. Verken mennesker eller klær. Viktig å leve livet selv om man ikke er i form til tider, kos deg du og lev ditt beste liv. Det er nettopp slik det skal være 😍😍

  3. Det blir nok bedre strømtider etterhvert 😉

    Viktig å gjøre ting man får overskudd av, om det er festing, trening osv.
    Vi har ikke vært på fest, bryllup, bursdager, konserter, konfirmasjon, camping osv siden januar 2020 og kjenner at det snart er på tide. Men så er det (nok en) oppblomstring av smitte der vi bor…. Så får vente litt til da. Hvor lenge blir det mon tro?!

    1. Før vi fikk vaksine var vi veldig forsiktige, men nå som vi er fullvaksinert og alt er åpent lever vi nesten som før. Beholder vanene med avstand og antibac da 😅

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top