Doc-dovendyr og Dask-nattugle!

Klokka er passert 2 på natta, og her ligger eg og glor. Hvorfor i huleste er eg ikke trøtt nå..? Her om dagen klarte eg nesten ikke vente til det ble kveld så eg kunne legge meg, og nå ligger eg her og glaner i taket på tredje timen. Joda, eg knotter litt på tlf just nu, men det er etter å ha lagt våken ei stund. Greit eg er B-menneske, men dette er jo i grenseland til både C og D, og eg kunne virkelig trengt litt søvn. Ja det har faktisk gått så langt at eg har vurdert noen knebøy og situps!

Doc’en ligger ca ti cm unna meg, så eg fryser ikke, har det egentlig veldig komfortabelt her eg ligger. Nå skal det nevnes at det snorkes intenst på naboputen sånn med ujevne mellomrom, og tidvis høres det ut som både tunge og drøvel svelges hele, men dette er ikke mer enn eg er vant til å høre på. Han snakker ikke så mye i søvne i natt heldigvis, men er noe urolig. Hver gang Doc har bestemt seg for å snu litt på seg, går det jo VM i dynestjeling her. «Kjøp dobbeldyne» sa de, «det er så romantisk». Og der fikk eg en arm i hode også, ja eg har for så vidt venta på den. 

Ellers har eg nå spilt mine fem liv i Candy Crush, noe eg sjelden rekker før eg sovner normalt sett. Det blir som regel bare to-tre liv før tlf legges på nattbordet. Ja eg spiller faktisk Candy Crush på senga, av og til på do også, men det er en annen historie. Nå funka altså ikke dette som vanligvis er min sovemedisin. 

Når eg var liten og ikke fikk sove, pleide eg å lukke øynene og se for meg sandstrand og sydenliv. Det funker ikke lenger, for nå betyr sydenliv noe helt annet. Tror ikke eg får sove om eg prøver å se for meg alle utestedene på granca akkurat. Men hva skal en stakkar gjøre da? 

Jaggu! Nå er det morgen, så eg fikk altså omsider sove, helt utrolig. Men når eg sovna vites ikke, ei heller hva som fikk meg til å sovne. Det som derimot er sikkert, er hvordan eg våkna, det var det nemlig Tassen som sørga for. I helgene er det Doc som står opp og lufter han, og etterpå kommer pelsballen som ei kule opp i senga for å gnage på alt som stikker utafor dyna. Er ikke det verste å våkne opp til et sånt lykketroll da, og når han vekker meg vet eg at det er egg og bacon innen få minutter! Nå har vi spist og rukket å se en julefilm alt, så får vi se hva mer denne dagen bringer. 

Follow my blog with Bloglovin

2 thoughts on “Doc-dovendyr og Dask-nattugle!

  1. Her kjenner jeg meg igjen…, sjelden jeg sovner før 2 – 3 på natta. Har konstatert at jeg er D menneske for lenge siden. På hodeputa ved siden av meg sover en av mine 4 bente samboere, Ronja som er av den mjauende sorten, og hun snorker, sparker og dytter, hihi! Slitsomt i lengden!!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top