Tung tid for Doc

Så var det igjen hjemreisedag. Vi har vært på hytta to helger på rad, for det er jo bare helt nydelig der oppe. Hytta ligger høyt oppå Fåvangfjellet, hvor det er mange fiskevann og flott natur. Forrige helg var det mygg som satte en stopper for gleden, så nå hadde eg med sterkere våpen mot småjævlene. Men nå var det altså en skikkelig tryning som prøvde å stoppe meg.

Begynner å komme seg nå da!

Tryningen på fredag var steike vond, jada eg sleit med å gå tilbake til bilen, med ryggsekk og en pose full av fisk. Lørdagen var kneet bedre, tross hevelsen. Så da var det bare å gå ut i skauen og fiske. Men eg trenger nok ny sånn HER.

I dag har vi bare rydda og vaska etter oss, pakka i bilen, og kjørt hjemover. Første stopp ble på Tretten, som vanlig, ja vi stopper alltid der når vi passerer. Maten på Cadillac Diner er bare helt nydelig, vi har prøvd flere av rettene, og er alltid fornøyde. Det ble bare pannekaker på deling i dag, for vi var egentlig ikke sultne, og en hyggelig prat med Trond som eier Dineren.

Etterpå gikk turen videre, og vi satt i våre egne tanker, hver for oss. Doc så noe molefonken ut da han utbrøt at det nå er høst. Han liker ikke det.

Fortsatt singlet og shorts kl 22, intet å klage om enda!

«Se på jorde da, det er helt brunt. Og se der da, der har de alt treska! Nei nå er sommeren over!» Nå har Doc det tydeligvis litt fælt her, han er så glad i sommeren at han begynner alt i april/mai å grue seg til høsten. Det er visst litt tungt for han.

Synes det er litt vakkert eg da.

Da vi kom hjem var det nesten 30 grader og blå himmel, en skikkelig flott sommerdag vil eg si. Men hvem var det da som satte seg inn etter vi hadde rydda bilen? Jo det var han som gruer seg til sommeren er over. Nå var det litt i varmeste laget for godeste Doc, men det skal nevnes, han kom ut han også, etter eg ba han nyte sommerdagen i stedet for å grue seg til høsten.

3 thoughts on “Tung tid for Doc

  1. Høst og vinter er ikke noe jubel , spesielt ikke i min bransje som allerede sliter pga korona regler , som også har fått oss natt stengt .
    Er kommet endel smitte igjen , som kan spores til utlands reiser , og svenske handel . Kan godt si at folk med poser som står Ullared på eller , cola medbragt fra Sverige er lite velkommen hos meg. Kjipt med tryningen , bra ikke noe er brukket. Håper og komme innom dere en tur i høst , tar oss gjerne en liten biltur i all elendigheten . Stå på

    1. Skjønner spesielt godt din bransje oppi dette her, er dere som får gjennomgå mest. Du er hjertelig velkommen her når som helst vettu, vi har ikke tenkt oss over noen landegrense på en god stund enda heller!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top