Bråstopp for aleinetida!

I dag kvikna eg til litt tidligere enn i går, ja selv om det ble hele to glass vin i går kveld. Med bare ett siste gjøremål igjen før folket kom tilbake, tok eg det helt piano på morgenen. Loffa en tur med Tassen og nøt resten av gårsdagens omelett, og ble sittende i sofaen ei stund med TV på. Ikke noe interessant, bare vane.

Det eg skulle gjøre i dag var å vaske ned badet. Ikke bare en sånn vanlig vask, men full vask fra tak til gulv siden dusjkabinettet nå har måttet vike. Det er vel fort gjort, tenkte eg, for det er ikke store badet akkurat. Men da eg skulle gå i gang ble energien brått borte, så eg satte meg ned igjen.

Slutt på aleinetid!

Da eg fikk mld fra Doc om at de hadde reist måtte eg bare begynne, hadde jo lovd å ta det i helga da. Frem med grønnsåpe, klor og spylervæske, her skulle det skrubbes! Litt tungt å skrubbe taket, men veggene gikk greiere. Og joda eg tok mange pauser, men til slutt var det endelig gjort, så eg kunne sette meg i sofaen igjen.

Tid for ny tur med Tassen, han fikk hilse på dama si på veien, og da vi kom tilbake var Doc kommet hjem. Eg lagde villsvingryte til middag mens Tass og far hadde gjensynsglede, lagde litt ekstra så leieboeren kunne spise da hun kom hjem ut på kvelden. Du kan tro det var en gledens dag for Tassegutt, damebesøk, og fikk både far og leieboer hjem! Flokken er samla, fullt hus, slutt på aleinetid for denne gang!

 

 

 

 

TikTok / Insta / Snap

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top