Destinasjon nådd etter mer uflaks!

Turen i går fortsatte med en turbo som gikk seg varm, så vi måtte logisk nok stoppe for å la den hvile litt. Da benytta vi oss av sjansen til å smøre oss noen brødskiver. De var heldigvis ikke mugne, bare litt tørr. Da vi var god og mett var også turboen klar for litt turtall, og vi dura videre.

Tanken var å stoppe ved vekta på Gol, for vi trodde det var lov. Der var det hovedsakelig hvilested for trailersjåfører, og da er det faktisk frekt å oppta plass med bobil. Turen gikk videre til en rasteplass rett før Hemsedal, hvor vi så for oss ei god natts søvn. Men neida. Tassen hadde ingen planer om å gjøre noe på sin kveldstur, hvilket endte med at vi lå våkne og hørte på piping.

Bilde er tatt i Lærdalstunnelen, men illustrerer at eg faktisk har brodder!

Eg monterte broddene på skoene og gikk intet mindre enn tre turer midt på natte, uten at han ofra doen en tanke. Da det endelig ble noen minutters stillhet og vi fikk blund gikk vi tom for gass, og Doc måtte stå opp og bytte. Da var Tassen igjen ivrig, og Doc gikk en lang tur, men ikke heller da gjorde Tassen fra seg.

Da de kom inn igjen sovna begge to med en gang. Utfordringen min ble da at eg satt i sofaen og visste at om eg lagde den minste lyd ville begge våkne, og vi ville hatt samme problem. Det endte med at eg krøp sammen i fosterstilling, pissetrengt som aldri før, med ei tom gassflaske som pute, og sovna der. Våkna noen ganger, men etter til sammen halvannen times søvn var det morgen.

Det obligatoriske «tøff bil» bilde i Lærdalstunnelen, mens Doc tetta lekkasje. 

Vi sto opp, trua nedpå tørt brød, og kom oss av gårde. Det ble noen stopp på veien med pissepauser og handling av blant annet nytt brød, og i Lærdalstunnelen oppdaga vi en ny lekkasje. Nye vannpumpa hadde litt større trykk, så alt på badet var søkk vått. Doc stramma slangeklemmer, og eg rydda dassruller og hengte opp vaskekluter, og vi tura videre.

Vi kan vel si resten kort, vi kom frem og parkerte uten videre tull. På lokale hjalp eg litt med forberedelsene mens Doc slappa av med de andre som etter hvert dukka opp, og resten av kvelden har vi bare kosa oss. Nå tar vi kvelden så vi er klare til festen i morgen, for den kommer til å bli skrevet inn i historiebøkene!

 

 

 

TikTok / Snap / Insta

2 thoughts on “Destinasjon nådd etter mer uflaks!

  1. HUff da – litt av ei natt… lite søvn og slikt…
    Min hund er ikke glad i bilkjøring generelt, så om vi skal på lengre turer med bobil så får Leia plass på kennel 🙂 Etter 6 år har hun ikke vent seg til bil og stresser seg opp og kaster som regel opp… På kortere turer er hun med 😀

    Kos dere videre på tur!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top